Hoe laat ik mijn computer internet verbinding maken via de kabel?

Als ik mijn computer opstart maakt deze automatisch verbinding met mijn draadloze netwerk. Graag zou ik willen dat mijn desktop computer gewoon verbinding maakt met internet door middel van mijn kabel. Dit kan ik wel veranderen door mijn draadloze netwerkverbinding te verbreken, waardoor mijn desktop verder gaat op mijn kabel internet. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat hij niet meteen verbinding maakt met het draadloze netwerk, zodat ik niet telkens de verbinding moet verbreken na het opstarten. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
41.6K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Weet je zeker dat hij alleen het draadloos pakt? Ik heb zowel kabel als wifi hij pakt ze allebei.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De WiFi-kaart uitschakelen !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Heer Oh? En zijn ze ook echt allebei verbonden en daadwerkelijk actief? Ik bedoel ik had ook een mobo met ingebouwde Wifi en gebruikte altijd mijn LAN-kabel. Die werd gewoon gebruikt, de Wi-Fi-adapter was wel geïnstalleerd maar deed niks.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik heb geen ingebouwde wifi, maar een USB adapter. Ja ze zijn beiden actief. Ik kan de kabel eruit trekken of de USB pc blijft gewoon doorgaan (op internet) met wat hij aan het doen is. Alleen verdwijnt/wijzigt er een pictogram in de taakbalk en krijg ik een melding.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is de knop 'automatisch verbinding maken' ingedrukt. Via het configuratiescherm - Netwerk en internet - Netwerkcentrum ka, je de netwerkinstellingen wijzigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je via de kabel wil zal je de kabel erin moeten stoppen en gewoon geen verbinding met het draadloze netwerk moeten maken. Dan krijg je automatisch een verbinding via de kabel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet gewoon de Wifi op je desktop uitschakelen. Dit doe je in Instellingen.
Haal anders even het ronde stekkertje uit je router. Nu opnieuw opstarten en je zal zien dat je op de kabel zit.