Wat houdt een mailingbrief in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Amadea
10 jaar geleden
Graag toelichting. Wij kunnen niet zien waar jij het over hebt, gast. Waar haal je het woord vandaan, wat voor opdracht heb jij gekregen?

Antwoorden (1)

Een mailingbrief is een brief die via e-mail wordt verstuurd en ontvangen, meestal met een groot aantal geadresseerden. De geadresseerden hebben zich meestal zelf aangemeld om de brief te ontvangen.

Vaak wordt zo'n brief gebruikt om reclame te maken, om meer klanten te werven, of om de geadresseerden op de hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen bij het bedrijf, dat (of bij de organisatie, die) de brief verstuurt. Soms is zo'n brief ook voorzien van een agenda met de activiteiten van de komende tijd. Veel mailingbrieven worden regelmatig verstuurd, bijvoorbeeld iedere zes weken.