Hoe kan ik voorkomen dat je als spammer word aangezien?

In Amerika adviseren ze je om op blogs en fora echt nuttige informatie te posten en mensen te adviseren. Nu ik dat doe, verwijderen toch veel moderators en blogowners mijn content terwijl ik mensen werkelijk wil helpen i.p.v. te spammen. Weet hoe vervelend dat is, beheer zelf een forum. Hoe kan ik voorkomen dat ik als spammer wordt aangezien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Waarom plaats je die comments? Is dat puur om mensen te helpen of toch om mensen naar je eigen blog/site te krijgen.

In het tweede geval IS het namelijk spam, dus logisch dat het wordt weggehaald. Dus geef geen link naar je eigen blog/site tenzijn dat echt heel specifiek helpt, maar zet gewoon een goede inzichtelijke comment neer. Vaak linkt je eigen naam naar je site waar mensen op kunnen klikken als ze je commentaar interessant vidnen. Zo kun je toch meer bezoekers krijgen zonder te spammen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk reageer ik op fora om mensen te helpen, niet om te spammen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Vaak linkt je eigen naam naar je site waar mensen op kunnen klikken als ze je commentaar interessant vidnen. Zo kun je toch meer bezoekers krijgen zonder te spammen." Oké, dan maak ik niet mee gebruik van een link in mijn handtekening of in de post zelf, maar gewoon alleen in mijn profiel.

Andere antwoorden (1)

Als jouw posts verwijderd worden, dan moet dat aan de waarde liggen. Maar we moeten een verschil maken tussen moderators en automatische systemen.

Moderators zullen de waarde van je antwoord inschatten. Als je inhoudelijk, onderbouwd en objectief antwoord. Dan is er geen reden om je post te verwijderen.

Als je antwoorden kort zijn, of veel "overbodige" informatie bevat. Dan kan men kiezen om je antwoord te verwijderen. Daarnaast kan een moderator kiezen om je antwoorden te verwijderen, omdat je op werkelijk elk topic reageert. Hoe goed bedoeld dit ook is, dit riekt naar "spam" als de waarde van je antwoorden niet hoog genoeg is.

Daarnaast moet je automatische systemen begrijpen. Als je veel naar dezelfde website linkt, of woorden gebruikt die niet algemeen geaccepteerd zijn. Dan kan een automatisch systeem jou markeren als spammer.

Als laatste moet je je verleden op het betreffende forum eens bekijken. Als je in het verleden jezelf schuldig hebt gemaakt aan één van deze zaken, dan kan je account gemarkeerd zijn als 'spammer'. Hoe oprecht en onderbouwd je posts inmiddels ook zijn.

De beste oplossing is mijn inziens om contact op te nemen met één van de moderators of administrators, en je probleem bij hen neer te leggen opdat deze inhoudelijk kunnen reageren op je probleem. Zij weten immers de echte reden dat je posts verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord!