Hoe kan ik mijn windows mail overzetten incl. mappen daarin naar mijn harde schijf. Dit i.v.m. overstappen naar een andere provider. ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
SimonV
10 jaar geleden
Is dit wel nodig?
Kun je in je emailprogramma niet gewoon je oude account verwijderen en het account van je nieuwe provider invoeren?
fremar
10 jaar geleden
Denk ik ook.
Utrecht
10 jaar geleden
Klopt.
Je email blijft gewoon beschikbaar, ook als je van provider (of emailadres) verandert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Utrecht. Intussen nagevraagd bij de oude provider. Na aansluiting met nieuwe provider blijven de oude mailtjes gewoon staan. Ik maak dan een nieuw account aan bij de nieuwe provider

Antwoorden (1)

Dit is een kwestie van je email exporteren. In outlook kan je je mail en mappenstructuur exporteren naar een .pst bestand dat je extern kan opslaan. Let er op dat je aan vinkt dat je de submappen van je Postvak In mee wilt nemen in je back-up. Als je je email cliënt opnieuw geïnstalleerd hebt en je account weer hebt aangemaakt kan je op dezelfde wijze het .pst bestand weer importeren en heb je al je email, verwijderde email etc. weer netjes terug.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord, maar ik heb mijn mailberichten niet OUTLOOK maar in WINDOWS MAIL. Als ik op exporteren klik, kom in weer in windows terecht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb windows live mail
capthavoc
10 jaar geleden
Windows live is mail online op je nieuwe computer hoef je alleen in te loggen en daar staan al je mappen en mailtjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad capthavoc. Gezien de vraag ging ik uit van een email cliënt, niet van webmail. Dan is het een kwestie van opnieuw inloggen op je webmail. De vraag is alleen relevant in geval van een email adres van de provider.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Windows Mail is de standaard mail-cliënt van Windows Vista.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WDHBGS: Windows Mail is niet hetzelfde als Windows Live Mail. Dit laatste is een vorm van webmail.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik heb op mijn pc een programma staan genaamd: "Windows Live Mail" Dit moet ik downloaden, en valt onder Windows essentials.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/essentials-other#essentials=overviewxp Dit programma heb ik ter vervanging van outlook expres wat ik bij Windows XP gebruikte. Dat is toch geen vorm van webmail?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Of bedoel je de live mail van hotmail?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Beerenburgertje, Windows Live Mail is zowel client-software als de oude naam van Hotmail, wat al sinds begin dit jaar niet meer bestaat. Windows Mail is in feite de voorloper van Windows Live Mail, maar is dan alleen standaard meegeleverd met Windows Vista en is ook niet apart te downloaden, in tegenstelling tot Windows Live Mail (client).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben met alle reacties niet echt verder gekomen. Mijn oude provider stuurt mijn incoming mail nog een aantal maanden door. Bestaande mail kan ik gewoon blijven lezen. Intussen zal ik mijn relaties mijn nieuwe e-mailadres doorgeven. Exporteren van mails via windows live mail heb ik geprobeerd, maar kom dan in keuzemenu: exporteren naar Microsoft Outlook of Microsoft Exchange. Geen keuze om naar externe harddisk te exporteren. Met dank voor al uw reacties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je kan exporteren naar outlook, dan kan je het exportbestand dus opslaan op een andere harde schijf. Deze lees je dan weer in in je nieuwe installatie.