Hoe weet ik welke wifi signaal dat van mij is?

Omdat ik een probleem had met online spelen op de PSN (error 800AD23) had ik ergens gelezen dat je router resetten wel nuttig kon zijn. Dat heb ik ook gedaan via het knopje 'reset' op de achterkant. Maar nu vind ik mijn wifi naam niet meer op de computer en is hij niet meer beveiligd ( dit is misschien normaal door het resetten?) er staat wel eentje tussen die default heet.

Is dit nu mijn wifi?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel, er is ook maar1 default en 1 ander netwerk dus denk ik dat het die default wel gaat zijn! Nu nog proberen te beveiligen! Alvast bedankt.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is het enige onbeveiligd netwerk jou router. Maak verbinding met het netwerk en geef het ip adres in in de adres balk. HTTP://192.168.1.1
Dan kom je de inlog van je router. Het wachtwoord kun je leeg laten of = admin
Dan ga je naar de tab: beveiliging en stel je je nieuwe wachtwoord in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk welke signalen je hebt, zet je router uit en kijk welk signaal verdwijnt.
Dat signaal wat dan verdwijnt is de jouwe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou ook nog, als je een smartphone hebt wifi analyzer kunnen installeren via de de app store of google play. activeer dan wifi op je smartphone, open de app en loop naar jou router toe. houd je telefoon naar de router en kijk op het scherm welk signaal het sterkste is. (meteen een goede controle of jou netwerk nog wel online / geactiveerd is ;) )

dat is dan jou wifi netwerk.