Door in te loggen op het t mobile netwerk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf een iPad en ik heb een daarbij een mifi gekocht. Dat is een klein apparaatje waarmee je je eigen mobile wifi hebt. In dat apparaatje kun je een simkaartje doen waarmee je een internetverbinding tot stand brengt. Ik heb gekozen voor *bliep want die bieden internet vanaf 50 cent per dag, maar een andere provider kan natuurlijk ook.

In de trein zet ik dan de mifi aan, en binnen een straal van 5 meter kan je dan je eigen netwerk gebruiken. Voor mij is dit een mooie oplossing om toch internet te hebben in de bus, trein, etcetera.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tablets zijn heel gevoelig voor stroom, ze hebben in de meeste gevallen ook een accu, als je de tablet aan het netstroom sluit met de adapter die er bij hoort zou je laptop moeten opladen met stroom.

Als je dan in de trein zit zet je de laptop aan, en zou je moeten zoeken naar een "text to speach" app, met dat soort apps kan je een verhaal typen en leest de tablet jouw verhaal voor.

Verder zou ik kijken of je ook internet kan regelen maar dat is totaal niet wat je nodig hebt. Dat kan via een data sim-kaart die kan je bij de meeste mobiele telecomproviders bestellen. En als die niet in jouw tablet past omdat die dat niet ondersteund kan je ook nog een Hotspot maken met je smartphone.

En als dat niet werkt heb je nog een alternatief als de mifi van "lique73"

Zelfs dan heb je nog wifi op de treinen van NS als het goed is is de t-mobile wifi gratis voor iedereen, alleen is die super traag.

En nog iets. als je door polders reist met de trein zou ik zoeken naar een provider die ook de polders met 3/4g dekt KPN heeft een plattegrond waarbij ze aangeven welke gebieden ze dekken met internet.

Misschien zijn er wel hele plattegronden met alle soorten providers die gebieden dekken aangegeven met kleuren.

En dan kan je altijd nog contact opnemen met NS ik denk dat als je een groot genoeg bedrag inversteerd in hun "internet-trein" beleving ze het graag een stuk beter voor jou maken

Als dat ook niet werkt kan je altijd nog een tablet kopen die 3g out-of-the-box heeft dan hoef je alleen een simkaart te bestellen met 3/4g data.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vervang alle "altop/s" met "tablet/s"