Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een foto van Google Streetview op mijn laptop opslaan. Is dat op de één of andere manier mogelijk?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb Windows 8 en de browser is Google Chrome.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
9.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met de toets printscreen een foto maken van je beeldscherm. Waarschijnlijk rechtsbovenaan op je toetsenbord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zeker, een printscreen maken. Voor Chrome zijn er ook verschillende extensies om een foto van de internetpagina te maken.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Je kan gewoon op de knop bovenaan "PrintScreen" drukken en dan staat de afbeelding in je kladblok. of Ctrl en printscreen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi,
Ik weet niet precies wat u bedoeld. Maar bij een Windows pc heb je het programma: 'Knipprogramma' . Met dit programma kunt u (een deel van) het scherm mee 'fotograferen'. U maakt als te ware een printscreen van uw scherm. Als u een computer heeft van Apple weet ik helaas niet hoe dat moet.
Gr,
MaartenvL
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1) Open Paint
2) Kijk in streetview - exact het beeld dat je wil hebben
3) Druk Prt Sc
4) Ga in paint staan
5) Doe plakken (je ziet dan het streetview beeld maar ook je browser eromheen, werkbalken eronder etc)

Als je dit gedaan hebt staat standaard het hele beeld als "geselecteerd" in paint. Nu moet je nog even bijwerken:

6) Prik het beeld vast met rechtermuisknop
7) Schuif het naar linksboven totdat de rand van je browser helemaal buiten het kader valt.
8) Prik nu in paint ergens buiten het beeld. De selectie is nu opgeheven.
9) Schuif de schuifbalken onder helemaal naar rechts en de schuifbalk rechts helemaal naar beneden.
Daar zie je ergens de rechteronderkant van het witte vlak van paint - daar staat een klein vierkantje
10) Prik het vierkantje vast en verplaats het links en omhoog totdat alle randen rond je streetviewbeeld weg zijn.

Nu opslaan en klaar.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding