Ik wil Google als standaardzoekmachine inschakelen op de pc (Windows 8). Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
1.1K
fremar
10 jaar geleden
Onder welke browser?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Internet explorer

Het beste antwoord

Om de zoekmachine van Internet Explorer aan te passen, moet je de desktopversie van de internetbrowser van Microsoft geopend hebben. Rechtsbovenin vind je het icoon met een tandwiel. Als je daarop klikt, kun je invoegtpassingen beheren selecteren.
Vervolgens komt er een venster waarin je links Zoekmachines kan selecteren, met een mogelijkheid om zoekmachines toe te voegen. Let op, die mogelijkheid vind je bijna onderaan in het venster. Als je daar klikt wordt de Internet Explorer Gallery site geopend en daar is het mogelijk om Google te installeren: selecteer dan Toevoegen aan Internet Explorer.
Een nieuw venster verschijnt. Kies voor standaardzoekmachine instellen en kies dan Toevoegen. Google is nu de standaardzoekmachine in zowel de desktop als de Modern UI versie van Internet Explorer.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord.
Bij mij staat het icoon van het tandwiel rechtsonder. Ik heb dus kennelijk niet de desktopversie?. Hoe schakel ik over naar de desktopversie?
SimonV
10 jaar geleden
Als u op het tandwiel rechtsonder klikt, kunt u dan de "invoegpassingen beheren' selecteren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben er inmiddels achter SimonV!

Andere antwoorden (2)

Bij Chrome moet je onder instellingen kijken.
Bij IE onder extra-internet opties en daar op zoeken (denk ik)
fremar
10 jaar geleden
Met Windows 8 ben ik niet bekend, maar bij de andere versies van Windows gaat het als volgt dus vermoedelijk daar ook:
Je klikt wanneer je via een browser op internet zit in de menubalk op Extra, kiest dan voor Opties, en vervolgens Algemeen. Daaronder staat de mogelijkheid een Startpagina te kiezen. Vul daar www.google.nl in en klik op OK.
Amadea
10 jaar geleden
Powergen
10 jaar geleden
Het gaat om de standaardzoekmachine, niet om de startpagina!