Kan ik dit uitzetten (zie uitleg)?

Als ik het geluid aan heb van mijn laptop en ik ben op een site aan het rondklikken, dan maakt hij bij ieder klik een geluidje.

Nu luister ik vaak radio o.i.d. via mijn laptop. Ik vind het best vervelend dat dat geklik er de hele tijd doorheen gaat. Hoe harder ik het volume zet, hoe harder dat geklik ook gaat.

Weet iemand of dit uitgezet kan worden? Zo ja, hoe dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ga naar Control Panel (of Instellingen). Zoek naar Geluid (Sound). Zoek naar Systeemgeluiden (System Sounds).

Nu zie je een lijst. Zoek daar naar het kopje Windows Verkenner (Windows Explorer). Onder dat kopje staat, helemaal onderaan, iets dat lijkt op "Start navigatie" ("Start navigation").

Klik daarop. Verander nu het bijbehorende geluid. Jij zult daar waarschijnlijk willen kiezen voor Geen Geluid.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super Cryofiel!
Het duurde even voor ik het uitgevogeld had wat je uitlegde, maar het is gelukt. Kan ik lekker ongestoord internetten en het live-debat volgen! Dus hierbij +11
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja, 't is een hele zoektocht, en op een ander systeem kan de route er wel eens net iets anders uitzien. Fijn dat het je gelukt is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kon nog net ff plussen. Geweldig
Cryofiel
14 jaar geleden
Och, dat plussen kan over een jaar nog steeds hoor...
Cryofiel
14 jaar geleden
Maar natuurlijk wel bedankt voor je plus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (1)

Via o.a links onderin, daar kan je via het speaker icoon rechter muisknop volumemixer openen, zet daar windows uit of zacht en de rest hoog, heb je er geen last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat werkt alleen bij bepaalde Windows-versies. Bij XP en Vista werkt het niet. Nog een nadeel: je zet op die manier *alle* Windows-geluiden uit. Dat is meestal niet wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik draai Vista ultimate en daar werkt het in iedergeval, net zo als bij Windows 7 Ultimate
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord Jeroen.
Bij mij werkte het iig niet.
Of dat aan mij ligt of aan mijn besturingssysteem geen idee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke driver stuurt het aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook daar moet het kunnen, maar je geluiddrivers geven waarschijnlijk wat anders aan. Vermoed realtek, ga gewon even rechts onderin naa het speakertje daar moet het lukken
Cryofiel
14 jaar geleden
Bij XP kun je, voor zover ik weet, alleen *alle* geluiden *tegelijk* luider of zachter zetten. Het instellen van het geluidsniveau *per applicatie* is pas later geïntroduceerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SP3 geen probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is me inmiddels al gelukt via het verhaal van cryofiel. Dus ik ben al geholpen en gelukkig! Maar als jullie verder willen discussieren voor de lol, ga gerust door. Dan wacht ik nog even met de vraag sluiten. :-)
Cryofiel
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows heeft vele wegen, net nog even via een laptop getest onder XP en dat gaat dus ook rechts onderin.