Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel netwerken kunnen aangesloten worden aan een modem zonder dat het systeem instabiel wordt?

Op het moment heb ik een PC, een laptop en interactieve t.v., welke allemaal aan een modem zijn aangesloten. Ik heb ook nog een PS3, welke ik nu via wifi ook aan dezelfde modem wil ophangen. Mijn angst is, dat mijn systeem instabiel wordt en dat ik dan regelmatig storingen heb met de internetverbinding?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
554

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De huidige systemen zijn hiervoor geschikt, zorg er wel voor dat alles met een vast ip-adres aan gesloten wordt zodat niet elke keer de router een een nieuw ip adres moet aanmaken voor een apparaat dat ingeschakeld wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat gaat prima, de bottleneck zich in het aantal Mb per seconde dat je provider toestaat. Als je daar overheen komt met al je apparatuur wordt geknepen op wat binnenkomt en wat eruit gaat. Dus downloaden tegelijk met online spelen kan problemen geven tenzij je je download instelt op een lagere maximumsnelheid. Let op dat instellen dat bv internet voorrang heeft op downloaden alleen werkt op je lokale pc, dat je op een ander spelcomputer online speelt zien het download programma niet. Je moet echt het aantal MB per seconde voor downloaden opgeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste degelijke modems kunnen 50+ apparaten aan. Ik werk momenteel met de standaard Ziggo modem (Ubee), en op piekmomenten draait het netwerk 2 PC's, 2 notebooks, 2 smartphones, 2 tablets, een interactieve televisie en een printer. En ik heb nergens last van.

Er van uitgaande dat het gebruikte internetpakket het gebruik aan kan (alleen de aller goedkoopste pakketten kunnen problemen leveren, verwacht niet dat je een 500/500 glasvezel lijn nodig hebt) zou dit probleemloos moeten werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding