Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn laptop beter connecteert met internet?

Ik heb een acer aspire 8530 ( 2 of 3 jaar oud) en we hebben draadloos internet met een cisco linksys x 3500 (dit laatste is nog niet zo lang nieuw aangekocht). Het lukt evenwel niet altijd goed om verbinding te krijgen met het netwerk, ik moet hier alles uitzetten en weer opnieuw opstarten, meestal tot 2 keer volledig opnieuw beginnen (dus in totaal 3 keer opstarten). Wat kan ik hier tegen doen? Het is enorm vervelend om telkens opnieuw te moeten beginnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook gehad. Hier bleek het te liggen aan de modem (UPC). Daar zat al wifi op, maar dat wist ik niet - de WPA-2 sleutel stond op een sticker op de onderkant van de modem. De router die ik gebruikte voor draadloos internet, was dus overbodig. Blijkbaar verstoorde die het signaal van de modem. Je zou bij je provider eens moeten vragen hoe dat met jouw modem zit. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor je reactie, maar die cisco linksys x 3500 is onze nieuwe modem waar draadloos internet op zit.

Antwoorden (2)

Je zegt dat je alles opnieuw moet opstarten, en suggereert dat het dan wel lukt. Dat zegt me dat er iets aan de hardware mis is. Als je dichter bij je modem staat, gaat het dan wel goed?

Verder zou je het juiste kanaal kunnen opzoeken, waar het wifisignaal het mist gestoord wordt. Dit kan het het programma InSSIDer: http://www.metageek.net/products/inssider/

Echter zou het verschil tussen een goed en slecht kanaal niet zo moeten zijn dat je geen connectie hebt.

Mocht het beter gaan wanneer je met je laptop dichtbij je modem staat, dan moet je het modem proberen een wat centralere lokatie in je huis te geven.

Ik neem aan dat je met de router geen rare dingen hebt gedaan en dat deze goed werkt. Dat aannemende, zou daar het probleem niet moeten liggen aangezien het gewoon een goede router is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn laptop kan niet dichter staan dan nu of hij zou er bovenop staan. Hij staat op ongeveer 1 meter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, da's duidelijk :) Als alle drivers op je laptop goed geïnstalleerd staan, en je modem correct werkt (te controleren met andere apparaten, zoals je smartphone), ben ik bang dat je laptop het aan het begeven is (of iig de wifi) antenne... Je zou het kunnen oplossen door bijv. een usb-wifiadapter te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ok, maar het is wel raar dat het niet altijd is, op sommige momenten connecteert hij dus wel zeer goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al eens geprobeerd om de driver van je wifi-oplossing opnieuw te installeren? Dus echt eerst deïnstalleren, en dan opnieuw installeren....
Als het internet langzaam is of het gewoon iet doet moet je het gewoon is met een kabel proberen.
Mischien werkt je internet wel weer goed dan.