Waarom laad dit letterfont zich niet online?

Online zie ik alleen maar gekke icoontjes staan, en niet de echte tekst.
Dit gebeurt onder andere bij de Wordpress admin webpagina (zie afbeelding) en bij de Wikipedia paginas.

Hoe krijg ik dit weer normaal?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik gebruik de browser Chrome. Op andere browsers (Firefox en Safari) werken de fonts wel gewoon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien ligt het aan de site?

Het beste antwoord

Ik kan alle lettertypen zien in chrome op elke taal versie van wikipedia. Misschien dat chrome niet naar de juiste directory voor de fonts kijkt of dat niet alle taalfonts in de juiste mapje staat.
Ik heb alle fonts in de fonts map van windows staan.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik ben bezig geweest met de hulp van google/chrome zelf maar ik kom er niet zo snel uit, misschien dat iemand anders wel de knopjes ziet waarmee dit probleem gecorrigeerd kan worden.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik werk zelf met windows en chrome/google help is geschreven voor de mac en andere unix os'en. Mogelijk zie jij de knopjes voor de lettertype wel als je de link volgt welke toegevoegd heb. Mijn tip is om alle denkbare gratis lettertypen te downloaden via het MAC os welke er zijn en via wikipedia uit te testen of je echt alle lettertypen hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de moeite.
Ik werk op een Mac, en heb verschillende lettermappen en het werkt allemaal even iets anders, maar ik zal kijken of ik in Chrome een manier kan vinden om het juiste letterfont mapje te pakken.

Andere antwoorden (1)

Het lijkt erop dat je Mac of PC het lettertype Helvetica Cyrillic of een ander lettertype inzet waar eigenlijk Helvetica Bold moet worden gebruikt. De plekken waar die gekke karakters opduiken zijn namelijk plekken waar de tekst vetgedrukt hoort te staan.

Ik zou even kijken of je ofwel Helvetica in zijn geheel eruit kunt gooien (uit je systeem) of in zijn geheel er in kunt zetten, inclusief vetgedrukt.

Bij de Mac hoort Helvetica in zijn geheel aanwezig te zijn. Bij Windows in zijn geheel niet.