Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb de helft van de tijd geen internetverbinding met mijn pc, hoe verhelp ik dat?

Heel vaak heb ik opeens geen internet meer, en dan kan het wel zo zijn dat ik het later wel weer heb. Het ligt naar mijn idee niet aan de router want de laptops en telefoons hebben wel gewoon verbinding. Ligt het dan aan de instelling van mijn wi-fi?
Als ik geen verbinding heb staat er een oranje/geel sterretje bij de verbinding of een rood kruis. Met 'problemen oplossen' kan ik het niet verhelpen.
De router of modem herstarten helpt ook niet.
Wat kan ik nog doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je op een router kanaal zit welke verstoord wordt door sterke signalen van buren. Bij deze wifi problemen kun je met inSSIDer de stoorzenders opsporen en het rustigste kanaal vinden. In de webinterface van jouw toegangspunt kun je het gebruikte radiokanaal aanpassen naar één met zo weinig mogelijk overlap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dat programma inSSIDer en er staat overlapping 1 network, moet ik dan het gebruikte radiokanaal aanpassen? Hoe doe ik dat met webinsterface? (wat is dat?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorbeeld je gebruikt nu kanaal zes, maar dat wordt ook door 5 anderen gebruikt. Kanaal 11 is bijvoorbeeld weinig of nog niet in gebruik. Dan kun je proberen het kanaal aan te passen naar dat niet of nauwelijks gebruikte kanaal. Zie ook: http://www.computeridee.nl/workshops/gratis-snellere-wifi-verbinding Op de website van je provider staat meestal wel hoe je in kunt loggen in je modem/router. Bijvoorbeeld moet je dan http://192.168.1.254 of http://192.168.1.1 intypen in je internetbrowser.
Kijk ook op de help pagina van je provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze provider is UPC, maar ik kan op die website niks vinden over kanaal veranderen of wat ik in moet typen om in te loggen in de modem/router, weet u waar dat staat (bij upc)?
(alvast) bedankt voor uw hulp :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de UPC website staat de gebruiksaanwijzing: http://www.upc.nl/pdf/upc-gebruiksaanwijzing-internet-telefonie-digitale-tv.pdf Hierin staat ondermeer dat je 92.168.0.1 kunt intypen in je internetbrowser. Zie verder de PDF handleiding pagina 6.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor uw hulp, ik heb het kanaal aan kunnen passen.
Nu maar hopen dat het werkt :)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing