Zal mijn upload snelheid meer worden als ik kabel internet neem?

Ik zit met mijn laptop 3 meter van de routen, maar toch heb ik maar 0.750 kb/s upload snelheid! Als ik mijn laptop nou met een kabel verbind, zal mijn upload snelheid dan meer worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt :) Dit ben ik trouwens op echte account haha!

Antwoorden (2)

Je bedoeld of er een verschil zal zijn in uploadsnelheid tussen draadloos of bedraad internet. Nee, dat zal geen verschil maken. In de praktijk haal je nooit de maximale download- en uploadsnelheid.
Waarschijnlijk heb je nu een maximale upload tot 1 Mb/s bij je provider.
Veel providers hebben bijvoorbeeld een instap abonnement met upload tot 1 Mb/s, internet standaard met maximale upload tot 3 Mb/s en internet extra met maximale upload tot 5 Mb/s.
Kijk bij je provider of er een sneller internetabonnement mogelijk is of vergelijk je provider met andere aanbieders en stap eventueel over naar een andere provider.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit maakt geen verschil De beperking in snelheid is hetgeen je van je Internet provider krijgt. Bij ADSL download je sneller dan je upload. Bij SDSL is je up- en download snelheid hetzelfde.