Ik mag in de chalet meeliften op het internet,van mijn buurman, maar nu valt de verbinding zeer vaak weg, kan ik hier zelf iets aan doen?

chalets staan ong 20 meter van elkaar
modem is al omhoog voor betere ontvangst geplaatst

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

Ik heb een heel simpele oplossing voor je, want ik had hetzelfde probleem op de camping.
Gewoon een externe antenne aansluiten op je usb poort.
De ontvangst wordt dan wel 4 streepjes beter.
Nooit geen problemen meer gehad nadien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Betreft een Wardrive set.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als de verbinding weg valt als gevolg van slecht bereik, kan je ergens een accespoint ertussen hangen. Deze vangt het netwerk signaal op en stuurt het opnieuw door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eerst eens hoe het signaal is is het vrij stabiel of varieert het?
Haal je heb bovenste signaal balkje ?
of heb je maar 2 of 3 streepje
kijk op het moment dat internet weg valt meteen even naar het signaal als dat toch goed blijkt te zijn dan ligt het meestal aan het internet zelf.
Als je in hetzelfde chalet zit onder de zelfde groepen kast zou je misschien al je het kan vinden in de winkel een intenet via stopcontact setje kunnen kopen dat werkt beter dan een accespoint.
maar dat wordt dan wel duur internet vrees ik
ik weet niet of die setje als je ze in het buitenland koopt
ook mee terug kunnen naar Nederland.
Als die buurman een goeie vriend is die je jaarlijks op vakantie treft is het misschien de moeite waard hem een setje te schenken ??
capthavoc
14 jaar geleden
Vaak blokkeren muren een groot deel van het bereik, door glas gaat het signaal een stuk beter.

Waarschijnlijk scheelt het een boel als je of de router van de buurman voor een raam zet (uiteraard een raam aan jouw kant), of als je zelf voor het raam gaat zitten.

Succces!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook een tijdelijke utp kabel leggen tussen de twee Chalets. Zeker als er veel sneeuw is heeft niemand hier last van en heb je geen last van verminderd bereik als er nieuwe sneeuw valt.

De vraag is natuurlijk of de buurman dat ziet zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een externe antenne is de oplossing of eventueel zelf een "cantenna" maken dit kan doormiddel van een prigles blik en een coaxkabel naar de modem toe.