Welke internetsnelheid krijg ik bij Telfort?

We hebben het internet+bellen pakket besteld, en ze geven aan dat wij 11 Mb/s internet krijgen. Wij kunnen nu max met 1 MB per seconde downloaden, is dat van Telfort sneller. Volgens een verkoper is dit 11 keer zo snel...

Toegevoegd na 56 minuten:
Wel raar is dat zelfs de website zegt dat het mbyte is. Zie de foto.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

11Mb/s is ongeveer 1MB per seconde. Let op de grote/kleine B/b. B is byte, b is bit met een factor 8 verschil 8Mbit is 1MByte.

Als je ADSL gebruikt heeft overschakelen meestal geen zin, ADSL zit aan zijn limiet en geeft bij een grotere afstand naar de centrale kast een lagere snelheid dan geadverteerd. Als je echt sneller wil is kabel of glasvezel waarschijnlijk een beter alternatief.

Toegevoegd na 30 seconden:
http://www.leerwiki.nl/Het_verschil_tussen_bits_en_bytes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
keurig antwoord! dit wordt vaak verward...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zwevende megabyte is onjuist er staat Mb en dat is echt megabit. 11 megabit is net iets meer dan 1 MegaByte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30 megabyte zou bijvoorbeeld ook niet kunnen, behalve met het allersnelste glasvezel internet. 30 megabit/s is precies een telfort snelheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Internetsnelheden worden door providers altijd in Mbit/s gegeven.