Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

DNS data verwijderen?

Ik heb begrepen dat de computer van me alle DNS data vastlegd op de harde schijf. Deze informatie zou toch eigenlijk niet moeten worden opgeslagen wanneer men in de privacy mode surft. Hoe kan dit, beter hoe kan ik die data verwijderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
745

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Helemaal Top Primera. Ik zou er aan willen toevoegen dat deze DNS data automatisch wanneer je weer online bent wordt ingegeven. Vanuit dat oogpunt bezien, ondermijnt het jouw privacy wanneer je in de privacy mode surft ( : Wil je een meer complete privacy bescherming, dan kun je via een AutoHotKey script automatisch na elke surf sessie deze info automatisch wissen m.b.v. Ccleaner:
-------------------------------------------------
Run, C:\path\to\chrome.exe –incognito
WinWait, – Google Chrome
WinWaitClose ; Wait for Google Chrome to close
Run, C:\path\to\ccleaner.exe /AUTO
Run, cmd /c “ipconfig /flushdns”
MsgBox, Browsing Session is Cleaned.
--------------------------------------------------
Met deze AutoHotKey script zul je Chrome laten opstarten in de Incognito mode en nadat je deze weer sluit, dan zal de ipconfig worden aangeroepen om alle DNS data te verwijderen... precies zoals Primera zei, maar nu automatisch! Dat is nog eens cool!!! Nu kun je anoniem surfen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Start> CMD
In het command field type:
ipconfig /flushdns

Al je opgeslagen DNS records zijn dan gewist. Echter, bezoek je een site, dan zal deze data weer worden opgeslagen. Hoe en waar dat gedaan wordt weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding