Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat je internetsnelheid erg fluctueert? zie vraag)

ik heb bij mijn provider mijn contract een jaar verlengt. hierop vroegen ze mij mijn modem terug te sturen om van hun een nieuwere (betere) in bruikleen te krijgen.

inmiddels heb ik de nieuwe modem in gebruik, die ik met hulp van de helpdesk uiteindelijk aan de praat kreeg.

er werd vermeld dat de snelheid tot een de 13de van deze maand kon fluctueren omdat de aansluiting vernieuwd werd (of iets van die aard)

inmiddels 2 weken verder is het internet voor mijn gevoel minder stabiel en vaak dus minder snel dan met mijn vorige modem.

uitzending gemist bijv kan niet streamen zonder veel te schokken en interpaginas laden duidelijk langzamer. dwz soms, en soms is het internet weer even snel als voorheen.

via deze site

http://www.bbned.nl/speedtest/

heb ik de snelheid op verschillende momenten getest, het varieert van 8 mb tot 16 mb (16 mb zou het moeten zijn) en alles ertussen.

nou lijkt 8 mb me ook genoeg voor uitzending gemist, maargoed de stream valt dus steeds stil (schokt).

is er iets wat ik zelf kan doen om de snelheid weer stabiel te krijgen of is handiger meteen met de provider contact op te nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
650

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het enige wat je zelf kan doen, is het virtuele geheugen te vergroten. Als je aan het streamen bent, wordt het af te spelen stukje in een buffer geplaatst, als deze te klein is, gaat ie schokken. Dus zorg dat je ruim voldoende Harde Schijfruimte overhebt.

Bovenstaande is slechts theoretisch, ik raad je aan om direct met je Provider contact op te nemen. M.i. is de aanvoer gewoon slecht...!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding