Kun je op 1 adres meerdere internetproviders aansluiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
26.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar waarom zou je ? Het kost klauwen vol geld...

Het beste antwoord

Ja dat kan... Ik ben het bewijs daarvan!
Zowel kabel als telefoonlijn in mijn geval.

Mogelijk is ook meerdere telefoon aansluitingen, maar wel wat ongebruikelijk voor een gewoon woonhuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, zolang je ook verschillende telefoonlijnen beschikbaar hebt. Dus eerst 2e tel aansluiting regelen, daarop extra adsl lijn aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er helemaal aan waar je woont. Er zijn meerdere opties. Je kan 1 via de telefoonlijn nemen, de tweede via de televisiekabel en de derde via draadloos. Je kan ook middels een (goede ((duurder dan "gewone")) router meerdere aansturen via 1 medium (telefoon,tv of draadloos).De vraag is: heb je het dan over meerdere aanbieders van hetzelfde of meerdere accounts bij providers? Bijvoorbeeld: Highspeed (60 Mbps) internet via UPC maar mailboxen bij xs4all, zeelandnet, ziggo, tele2, hotmail en gmail. Dus waar leg je het zwaartepunt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord is eenvoudig, Nee.. je kan géén meerdere internetproviders aansluiten op 1 adres. En wel om deze reden:

Internetproviders bellen naar je vorige provider om het automatisch stop te zetten, zodat de klant niet dubbel betaald.

Een provider vraagt dit overigens ook voor het abbonnement wordt afgesloten met de klant, of er nog een bestaand internetverbinding aanwezig is.

Wat wel mogelijk is, is dat internet en telefonie van 2 verschillende providers komen, meestal in combinatie met KPN, maar dat is financieel meestal niet voordeliger :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit moet wel mogelijk zijn. Want bedrijven gebruiken zo`n constructie gewoon 2 lijnen een snelle en een slomere backup.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, maar er is een heel groot verschil tussen particulier internet en zakelijk internet. :) Buiten het feit dat het over een ander netwerk gaat voor zakelijke klanten. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord is ja. Als je dat wilt, krijg je eigen vaste ip-adressen en je kunt verschillende providers binnen laten komen. Kost wel wat, maar het kan wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je HOEFT niet op te zeggen. (Is een service)
Alleen als de zelfde lijn wordt gebruikt.
Maar b.v. Kabel en telefoon lijn kun je gewoon naast elkaar gebruiken.