waar is de wi fi straling het sterkst. Bij de ontvanger (laptop, tablet) of bij de verstuurder ( router)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Beste, zowel je router als je pc moeten uitstalen om contact met elkaar te maken. De router verzend straling naar je laptop, maar de laptop straalt ook terug naar je router. Of deze straling net zo sterk is ligt geheel aan de het het vermogen van de apparaten. Zo kan je router bijv maximaal 200 mW uitstalen, maar een goedkoop wifi-kaartje in je laptop maar 100mW. Dit kun je nakijken op de router. Dit kan overigens ook aangegeven staan in dBi. Ik ben het eens met de vorige poster dat straling erg overdreven woord is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In beide zit een zender en een ontvanger dus dat maakt niets uit. Het gaat hier om een paar duizenden Watts, dus het woord 'straling' klinkt dan veel te alarmerend.

Toegevoegd na 1 uur:
Oeps. Zoals er terecht wordt gesteld in de reactie had daar 'duizendsten' moeten staan.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet 'duizenden' maar 'duizendste' milliwatts dus :)
Daarnaast is het radiostraling, iets heel anders dan radioactieve straling. Radioactieve straling kan bij zeer lage doses al schade veroorzaken, in een wifi radio stralingsveld kun je heel erg oud worden zonder dat het je gezondheid beinvloedt.
De straling zal altijd het sterkst zijn bij de verstuurder. Dat is namelijk de bron en straling neemt af naarmate de afstand van de bron toeneemt.

De denkfout die je maakt is dat de router per se de verstuurder is en de laptop per se de ontvanger. De communicatie loopt in 2 richtingen.