Hoe maak ik een wikipedia pagina voor iemand aan?

Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar mijn pagina wordt verwijderd, en als ik hem er dan goed op heb staan, kan ik hem niet vinden via google.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan niet voor iedereen zomaar een pagina aan maken. de persoon zal wel iets moeten beteken, ook zal je je aan de richtlijnen moeten houden.

Antwoorden (2)

Er zitten heel veel regels aan het gebruik van wikipedia. De regel die jij waarschijnlijk hebt overtreden, waardoor de pagina wordt verwijderd is:

Wikipedia is een encyclopedie waarin beschrijvingen thuishoren. Maar dat moet wel over zaken of personen gaan die een vrij grote mate van bekendheid genieten. Het is niet de bedoeling om die bekendheid te suggereren of te creëren door hier een artikel over jezelf te plaatsen. Goede vuistregels zijn: schrijf geen artikel over jezelf of zaken waar je nauw bij betrokken bent; neem in de artikelen geen verwijzingen op naar je eigen publicaties. De plek om wat biografische gegevens over jezelf te plaatsen is de gebruikerspagina.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wat_Wikipedia_niet_is#Persoonlijke_webruimte

Toegevoegd na 2 minuten:
Een andere regel die ermee te maken kan hebben is:

Wikipedia is een encyclopedie die onderwerpen neutraal beschrijft, zonder de stijl en opmaak die fansites kenmerken. Dus zonder FAN-POV en zonder Fancruft. Voor veel populaire onderwerpen zijn er aparte wiki's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de gebruikerspagina kun je zien hoe het allemaal werkt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Portaal:Gebruikersportaal. Bij elk lemma staan een kopje geschiedenis. Daar kun je ook zien wie wat wanneer heeft veranderd. Ik heb de laatste tijd niets meer aan de Wikipedia bijgedragen, maar ik dacht dat je tegenwoordig niet meer anoniem kunt wijzigen/invoeren.