Hoe krijg je de wifi op je mobiel sneller?

het duurt soms zo lang...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (3)

Wifi op je telefoon is niet afhankelijk van jouw telefoon, maar van de verbinding van de wifi. ligt dus aan de kwaliteit van de het netwerk waar je Wifi van trekt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat je te ver van de WiFi router bent, je zult dan weinig bereik hebben. Indien je dichterbij de router gaat staan zul je zien dat je meer signaal hebt, en het internet dus ook sneller is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende vormen van Wi-Fi netwerken. Al deze netwerken vallen onder de internationale standaard, wat is beschreven in "IEEE 802.11". De meest voorkomende Wi-Fi vormen zijn IEEE 802.11b en IEEE 802.11g netwerken, ook wel Wi-Fi-b en Wi-Fi-g netwerken genoemd. Deze netwerken zenden uit op de 2,4 GHz band. IEEE 802.11b is een oudere vorm van een Wi-Fi netwerk en ondersteunt maar snelheden van 11 Mbps. De opvolger van IEE 802.11b is IEEE 802.11g. Deze zendt uit op dezelfde frequentie, maar maakt het mogelijk om tot 54 Mbps aan snelheid op het netwerk te verkrijgen. Gebruikers van de "nieuwste" versie (Wi-Fi-g) kunnen overigens ook van Wi-Fi-b netwerken gebruik maken, het is dus "achterwaarts compatible" met het Wi-Fi-b netwerk.