waarom zie je een videostream niet op alle schermen te gelijker tijd?

Als je via www.nos.nl een videostream van de OS (ALS het werkt - maar dat terzijde) op meerdere PC's en/of in meerdere windows opstart, lopen er geen 2 gelijk, soms zit er zelfs ruim een seconde tussen. Wordt voor elke 'sessie' een eigen stream verzonden??

(Blijkt trouwens dat er gewoon op TV ook soms een grote vertraging in zit: dan heeft de commentator al een doelpunt gezien terwijl voor 'ons' de bal nog geschoten moet worden.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Helaas is het nooit wat geworden met multicasting (één stream naar vele gebruikers) Dus ja, naar elke gebruiker gaat een aparte stream. Op elke PC wordt een gedeelte van het signaal dat binnenkomt gebufferd. Opgeslagen en later uitgespeeld. Het doel daarvan is dat het beeld niet meteen wegvalt als de stream even stopt. Die buffering wordt telkens opnieuw uitgerekend op elke PC, dus verschilt dan ook van PC tot PC.
En op TV heb je ook een lange vertraging als je digitaal kijkt. Niet zo lang als op een PC, maar toch... Dat komt door de codering en decodering van het digitale signaal. Vaak ook nog door tussenkomst van één of meerdere satellieten.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank. Een 'gemiste kans' dus, met veel netwerkbelasting tot gevolg en de nodige ergernis...