Link op internetpagina, geeft pop up scherm: Gefeliciteerd u bent uitgekozen voor onderzoek, win iPad etc. Is dat een virus?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Antwoorden (3)

Het is geen virus, maar gewoon een nep advertentie. Als je er op klikt, moet je al je info invullen, en krijg je vervolgens stapels reclame via mail, lost en/of telefoon. Je 'gewonnen prijs' krijg je nooit te zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lost = post
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Gefeliciteerd!!!! U bent de 4598302ste bezoeker van deze site en bla bla bla" En voor je het weet een tsunami van viagrapost en seksdatingsites...
Ritsuka
11 jaar geleden
@suus: inderdaad, die dingen ja. @viplodg: ja, dat gaat helpen :p
Nee! dit is geen virus, ofwel nog niet, zodra je erop klikt kan het wel een virus worden, want door het klikken op zo'n link geef je aan dat je een mens bent die erin is getrapt, de volgende stap van de link kan dan zijn het plaatsen van een virus op je computer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan inderdaad zijn dat door het openen van de link een virus geïnstalleerd gaat worden, maar vaker wordt er om allerlei prive informatie gevraagd. Bijvoorbeeld je telefoonnummer, waarop je vervolgens gebeld wordt om je 'prijs' te claimen. Meestal willen ze dan je creditcardnummer ed hebben. Of je moet zelf een nummer bellen. Of gewoon je gegevens invullen inclusief je creditcardnummer.

Mocht het zo zijn dat je steeds pop-ups krijgt zonder dat je een link aanklikt, dan zit er waarschijnlijk wel iets op je computer (virus/malware) dat daar voor zorgt.