Kan ik door het gebruik van deze avatar problemen krijgen i.v.m copyricht?

Of is dat een te verwaarlozen risico?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, je kunt problemen krijgen. Ook zonder dat jij er zelf geld mee verdient kan de auteur (en dat kan in het geval van een door jou gemaakte foto van een kunstwerk, afhankelijk van de situatie, nog steeds de kunstenaar zijn) een rechtszaak beginnen wegens onrechtmatige daad en schadevergoeding eisen.

Ja, het zal waarschijnlijk te verwaarlozen zijn, maar laat je het niet op het verkeerde been zetten door het feit dat jer misschien nog niet eerder bent aangesproken op zoiets, het kan wel degelijk. Dat relatief jonge jongetje (een jaar of 12 dacht ik) die een klein fotootje van Johan Cruyff op zijn persoonlijke website had staan moest uiteindelijk ook een forse schadevergoeding betalen. Dat een rechter in Nederland daarin meeging en over het algemeen gesproken in mee wil gaan verbaast me, maar het gebeurt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je avatar dient geen commercieel belang en daarom denk ik dat niemand er zwaar aan zal tillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ans Marcus lijkt mij een heel symphatiek persoon, al ziet ze er misschien niet zo uit, dus het zou mij van haar tegenvallen als ze je hierom zou dagvaarden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Ans Marcus een beetje trots is op haar werk dan zou het mij tegenvallen als ze dat niet deed.
Iemand die zonder het te vragen, haar werk gebruikt verdient minstens een standje en uiteraard moet het gebruik stoppen.
Nee hoor, anders had je toch al lang problemen, omdat je die nu al niet had, is de kans dat je die wel krijgt minimaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Taurus;

Ik denk niet dat er copyrights op een schilderij rusten. En zo wel, dan zal men toch eerst een verzoek tot verwijdering van de afbeelding doen? Je verdient er immers nix aan, in feite maak je zelfs gratis reclame voor de kunstenares.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tweemaal ja!

Ja, je kan er problemen mee krijgen. Ja, het is te verwaarlozen.

Wanneer de maker van dit kunstwerk je plaatje hier ziet kán hij een aanklacht indienen. Tenslotte is alles wat jij maakt/schrijft van jóú en mag dus door niemand anders zonder toestemming worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleine kans dat je hier voor straf zal krijgen. Lijkt me dan toch dat er eerst een waarschuwing moet komen of je deze per direct moet verwijderen. Je doet er verder niemand kwaad mee.

Gewoon lekker laten staan, je bent zo duidelijk herkenbaar.

Denk als het echt heel erg zou zijn dat GV wel zou ingrijpen want anders krijgen ze een hele slechte naam. En dat zal de site geen goed doen.