Bij het toevoegen van een nieuwe bladwijzer op Firefox gaan een aantal bladwijzers verschuiven. Hoe kan ik dit voorkomen?

Even een voorbeeld:

Ik heb 10 bladwijzers, in deze volgorde (links naar rechts):

www.ajax.nl, www.feyenoord.nl, www.dumpert.nl, www.goeievraag.nl, www.az.nl, www.fcgroningen.nl, www.scheerenveen.nl, www.degraafschap.nl, www.sparta.nl, www.knvb.nl.

Als ik hier nu tussen www.goeievraag.nl en www.az.nl een nieuwe bladwijzer toevoeg, bijvoorbeeld van deze pagina (tabblad houd ik dan ingedrukt, en sleep ik dan tussen deze 2 bladwijzers), dan verandert de volgorde. Dan staat www.scheerenveen.nl opeens achter www.sparta.nl (bijvoorbeeld). En dat is behoorlijk vervelend.

Hopelijk begrijp je het, zo niet, zeg het dan maar in de comment. Alvast bedankt voor uw antwoord!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Pieter2011
11 jaar geleden
Ik begrijp het probleem niet helemaal. Je bedoelt waarschijnlijk de bladwijzers op de bladwijzerbalk. Zelf zet ik daar zelden nieuwe bladwijzers bij; hooguit een enkele keer per jaar. Die rangschik je dan even in de volgorde die jij zelf prettig vindt. Dat kan heel simpel in de bladwijzerbalk (via Beeld > Zijbalk > Bladwijzerbalk). Door met je rechter muisknop op Bladwijzerbalk te klikken, kun je ze ook op alfabetische volgorde zetten. Daarna hoef je er nooit meer naar om te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook via de balk (onder de adresbalk) zelf de volgorde veranderen. Voor een bepaald doel zet ik er enkele tientallen per week neer, maar als ik dan bijv. de 20e in de rij verplaatst naar onder, verschuiven er nog een aantal door elkaar heen. Dat wil ik dus niet. Misschien heb je trouwens een betere manier om enkele tientallen internetadressen per week ergens te plaatsen, en waar ik die na 1 week ook weer eenvoudig kan verwijderen?! Dank voor het meedenken in ieder geval!
Pieter2011
11 jaar geleden
Is het niet veel handiger om die in een aparte map bij je bladwijzers/favorieten te zetten? Als je ze toch vrij snel daarna verwijdert, lijkt me dat een prima plek. Geen idee wat jouw instellingen zijn, maar ik vind het nog steeds het handigst om mijn bladwijzers/favorieten links in een zijbalk te hebben. En als je ze daar in een map stopt, heb je ze snel binnen handbereik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan ik mijn favorieten vast aan de linkerkant zetten, zodat ik ze makkelijk kan aanklikken en verwijderen?
Pieter2011
11 jaar geleden
Via Beeld > Zijbalk > Bladwijzers aanvinken. En als je daarna bovenaan de zijbalk op Bladwijzerbalk klikt, kun je ook heel simpel de volgorde veranderen van de bladwijzers die jij in de bovenste balk hebt vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit werkt prima, hartstikke bedankt voor je hulp!!
Pieter2011
11 jaar geleden
Graag gedaan!

Antwoorden (1)

Mijn bladwijzers staan onderverdeeld in mapjes. Jij zou een mapje Voetbal kunnen maken, bijvoorbeeld.
Als je klikt op Ctrl + Shift + B dan krijg je de bibliotheek van de bladwijzers te zien. Klik rechts op Bladwijzermenu, dan kan je een Nieuwe Map aanmaken. Vervolgens de gewenste www-adressen in die map plaatsen.
Dan open je de bewuste map, klikt in de werkbalk bovenaan op Weergaven en kiest dan voor Sorteren. Daar kan je bepalen in welke volgorde jouw bladwijzers gesorteerd worden. En als je dan een nieuwe toevoegt wordt die op dezelfde soort volgorde erbij geplaatst.
Amadea