Bij duimpje omlaag geen uitleg nodig, waarom?

Dag iedereen,

Panteao had vond ik een goede opmerking bij een van mijn vragen.

Hij vroeg zich af dat wanneer je iemand een duimpje omlaag geeft je niet verplicht kan worden om een reden op te geven. Op die manier leer je er nog wat van.

Hier ben ik het wel mee eens. Dus voordat je een duimpje naar beneden kan geven dat je moet invullen waarom je hem geeft. Bijv. informatie klopt niet, zie link..

Wat vinden jullie hiervan en is het te regelen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik denk dat dit idee niet echt nuttig is. Als je het niet eens bent met een antwoord heb je al de mogelijkheid om 1. Zelf een beter antwoord te formuleren. 2. Te reageren op iemand zijn antwoord. Ik denk dat het duimpje omhoog/omlaag systeem handig is voor de mensen om te zien welke waarde ze aan het antwoord geven. Ik vind het kortom gezegd overbodig. Wel vind ik dat Panteo opzich een goed punt heeft. Persoonlijk reageer ik ook als ik het fundamenteel niet eens ben met een antwoord. Maar ik vind het een beetje ver gaan om het te verplichten dat zorgt er misschien voor dat de site een minder vrij karakter krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar heb je zeker een punt m.b.t. het vrije karakter. Ik weet niet zeker of je ook punten krijgt als je negatief stemt. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat je op alles negatief stemt om 10 punten te pakken en je concurrenten krijgen zo helemaal geen punten. Het is vergezocht en ik weet dat er van Lycos geen mensen zijn die het zo doen, maar als de site groter wordt moet je zulke dingen niet wegdenken.
Ik wil hier toch nog weer een keer reageren!
Het is zo makkelijk om een duimpje laag te geven.
Ik heb de overtuiging,dat een ieder naar eer en geweten een goed antwoord probeert te geven.
Indien een antwoord door enkelen als "goed"beoordeeld wordt,wat dan verder geen uitleg behoeft, maar door anderen dan "negatief " beoordeeld wordt,willen vele mensen wel weten wat de reden hiervan zou zijn,al zou het alleen maar ter lering zijn.
Niet alleen naar mijn mening, zou het wenselijk zijn,om bij negatief, een reden te vermelden.Of het negatieve duimpje afschaffen.

Groeten