Nog een vraag over Google, kun je de "bedoelde u" functie beïnvloeden (zie toelichting)?

Ik lees een wetenschappelijk stuk, daarin wordt melding gemaakt van de bronnen / referenties, een ervan is getiteld:

Nonviable autologous bronchoalveolar lavage cell preperations induce intradermal epithelioid granulomas in sarcoidosis patients.

Ik zoek dat op op Google, maar ik krijg te zien:

Bedoelde u:
Non Viable autologous bronchoalveolar lavage cell preparations induce intradermal epithelioid granulomas in sarcoidosis patients.

Als ik even snel kijk zie ik dat 'preperations' inderdaad verkeerd gespeld is, dus als de verbeterfunctie van Google daar nu preparations van zou willen maken kan ik daarmee akkoord gaan (nu maar hopen dat de echte titel die spelfout niet bevat), maar nonviable is toch echt één woord.

Zijn hier instellingen voor te wijzigen, het wordt zo een beetje lastig zoeken hier en daar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.1K

Het beste antwoord

Volgens mij niet ; hij kijkt gewoon de spelling na en kiest de meest voor de hand liggende. Denk je dat hij een echte fout heeft gemaakt die jij goed had, dan kun je opieuw zoeken met alleen het woord dat jij fout had gespeld gecorrigeerd.

Grappig genoeg als je zoekt op non viable krijg je ook hits met nonviable in de titel. Maar niet vice versa ; nonviable geeft niet meteen hits met non viable. Overigens stelt hij mij ook geen andere spelling voor, maar ik herken wel wat je bedoelt, e maak er vaak dankbaar gebruik va, maar denk ook vaak : nee joh, dat zoek ik helemaal niet. AI is nog niet helemaal perfect zulle we maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel. Als ik op het volledige voorbeeld van hierboven zoek gaat hij dus wel voorstellen om "non viable" te gebruiken. Ik heb overigens nu ook wel gevonden wat ik wilde, maar bijvoorbeeld ook met Nederlandse samenstellingen wil hij heel vaak op losse woorden zoeken, soms is het gewoon lastig, vandaar mijn vraag.

Andere antwoorden (2)

Je kan ook aangeven in welke taal je alleen je wilt zoeken.
Er wordt aangegeven bijvoorbeeld zoek alleen in het nederlands enz...

Meer weet ik niet
Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet. Het bedoelde u wordt gegenereerd op soortgelijke zoekopdrachten en hun context. Bovendien gebruikt Google ook allerlei cookies die opslaan wat je zoal voor sites bezoekt.

Als je een site bezoekt met AdSense, wordt je IP door google geregistreerd. Zo kunnen ze je "interesse" meten, en op basis daarvan met suggesties komen. (Dat is althans de bedoeling, geen idee of het al werkt, maar goed)