Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Staan de letters die we hier gebruiken op toetsenborden in landen waar men andere letters gebruikt?

11 jaar geleden
in: Internet
1.7K
luciano
11 jaar geleden
Speciale tekens kun je bekijken in Windows. Klik op start,alle programma's, bureau-accessoires, systeemwerkset, speciale tekens. Bronnen:
- Computer Easy
LeonardN
5 jaar geleden
Op deze site kan je er een hoop over vinden:
https://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout#Keyboard_layouts_for_non-Latin_alphabetic_scripts

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

In de meeste gevallen wel en is het een combinatie van de "thuisletters" en de letters van het US-International-toetsenbord, daar heel veel correspondentie (over het Internet) in het Engels gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, ik heb in aziatische landen, zoals China en Japan met een gewoon toetsenbord mails gemaakt
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Engelse, Nederlandse en Franse hebben die ook allemaal, maar als u naar bv Duitse, Spaanse of een beetje exotische taal gaat staan hun eigen tekens erop en moet u ons alfabet soms zoeken in de "speciale tekens" lijst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna allemaal behalve onze letter ij die we meestal schrijven als een i en een j, maar ook een eigen code heeft nl. ij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
corzijlstra
11 jaar geleden
Ik heb geen letter ij op mijn toetsenbord van hp, wel een i en een j.
Niet in alle landen, in Saoedi-Arabie bijvoorbeeld bevat de toetsenbord arabische letters, natuurlijk kunnen ze daar ook gewoon westerse toetsenborden kopen.

Bron: google
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna ieder land heeft een appart toetsenbord. Je moet naar de eerste 6 letters kijken bijvoorbeeld. Dat van NL begint met qwerty en die van Belgie Azerty Duitsland Qwertz. Maar in andere landen gebruiken ze andere letters dan latijns zoals rusland gebruikt cryllisch toetsenbord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zag in Bulgarije ergens een toetsenbord met Cyrillische letters. Maar boven iedere letter stond rechts en kleiner een letter van ons alfabet. Je zult wel ergens om kunnen schakelen en dan in Latijns schrift kunnen typen. (Ik heb er niet zo op gelet en er niks over gevraagd).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding