kun je probleemloos een metalen zwaard bestellen ?

De zwaard komt uit China en is rond de 1 meter en wordt gewoon voor de sier thuis op de muur geplakt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.8K

Het beste antwoord

niet probleemloos, maar mogelijk is het wel.

Wapens en munitie zijn verboden
Wapens en munitie zijn in Nederland verboden en daarom mogen deze niet ingevoerd worden.

Onder de wet Wapens en munitie vallen bijvoorbeeld:

vuurwapens;
slag-, stoot- en steekwapens (bijvoorbeeld messen, boksbeugels, zwaarden en dergelijke);
gaspistolen;
alarmpistolen;
pepperspray;
speelgoedwapens die op echte wapens lijken (meer informatie op de overheidswebsite www.vet-nep.nl);
munitie;

Als je toestemming hebt van de Nederlandse overheid mag je wapen en munitie wel in Nederland binnenbrengen. Bijvoorbeeld wapens voor de schietsport of de jacht. Voor het passeren van de grens kun je hierover contact opnemen met de Centrale Dienst In- en Uitvoer (CDIU).

Je moet dus een vergunning hiervoor aanvragen bij het CDIU. hoe makkelijk je deze krijgt weet ik niet. kijk daarvoor bij bron 2.

Toegevoegd na 14 minuten:
maar als je dit niet doet kan je altijd mazzel hebben dat hij zo ook door de douane komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar als je dit niet doet, kan je natuurlijk altijd mazzel hebben dat hij zo ook door de douane komt.

Andere antwoorden (3)

je moet geluk hebben en dat de douane het over het hoofd ziet (1 meter???). Zo, niet wordt het daar tegengehouden en in beslag genomen. Ook als het een decoratiestuk is, maar aangezien die van METAAL is, kun je deze slijpen, dus dat gaat niet door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee zeker niet die krijg je nooit door de douane is verboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij, als je het laat verzenden als "gift", moet het gewoon kunnen. Mijn man heeft ook wat replica's, van wapens... ook onklaar gemaakte... nooit geen problemen mee gehad, gewoon met de post gekomen. Vanuit, China, Duitsland e.d.