Nee, het internet is net als een spinnenweb. Zodra de ene lijn is verbroken, dan kan hem via de andere lijn nog de gewenste locatie bereiken.
Praktisch gezien kan het internet nooit uitvallen, wel als een knooppunt uit de lucht is kan het internet vertragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Theoretisch kan dit wel maar het is niet waarschijnlijk.

Doordat het internet niet centraal geregeld is, is er niet 1 punt waarop het stuk kan gaan.

Dat wil niet zeggen dat hackers niet af en toe proberen om het internet plat te krijgen. Zo zijn er bijvoorbeeld 12 servers die bij houden welk ip adres bij een domein naam hoort (simpel gezegd: als je naar goeievraag.nl surft vraagt je computer aan zo'n server welk ip adres erbij hoort). Hackers hebben al deze servers tegelijk aangevallen. Hierdoor konden nieuwe domeinnamen niet meer benaderd worden. Echter a centraal worden deze gegevens ook opgeslagen. Zodat niet elke keer dat je naar goeievraag.nl surft er eerst gevraagd hoeft te worden waar deze staat.
Door al deze decentrale informatie is het niet gelukt het internet plat te leggen op deze manier.

Verder zijn er recentelijk een aantal onderzee kabels die afrika met de rest van de wereld verbinden gesneuveld. Dit zorgt ervoor dat verbindingen vanuit Afrika naar de rest van de wereld langzamer zijn geworden. Vergelijk het met een supermarkt, hoe meer kassa's er open zijn hoe sneller je aan de beurt bent.

Ook het gebrek aan deze kabels heeft het internet niet gestopt. Wel zijn deze kabels een zwak punt. Er zijn namelijk relatief weinig van deze kabels. Wanneer er genoeg kapot gaan/gemaakt worden, kan contact vanuit nederland naar amerika bijvoorbeeld zo traag worden dat het effectief niet meer werkt.

Dan nog is het internet niet helemaal uitgevallen, alleen verdeeld in een euraziatisch deel en een amerikaans deel.

Voor het echt uitvallen van het hele internet is eigenlijk alleen het wereldwijd uitvallen van stroom een oorzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SonjaD, Je vergeet in je verhaal dat ook vele kanalen lopen via diverse satellietverbindingen. Daarnaast zijn er ook veel zendamateurs die een internetverbinding tot stand kunnen brengen via pakketradio (wel traag). Dus het hangt niet alleen van kabels af.
Theoretisch zou dit kunnen gebeuren, maar de kans dat dit ooit gebeurt is miniem want dan zouden alle computers gekoppeld aan het internet moeten uitvallen.
En dit uitvallen zou evt alleen kunnen gebeuren bij een massale virusbesmetting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij het meest waarschijnlijk lijkt is een "solar flair".

Dan kan het ja. Als de hele wereld er last van heeft....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet betekent:
in·ter·net het; o wereldwijd computernetwerk dat het mogelijk maakt informatie te verspreiden of te zoeken en te e-mailen
Dit zijn dus eigenlijk alle kabeltjes die er over de hele wereld lopen en alle verbindingen daartussen. Als er 1 draadje niet is, kan het vaak nog via een andere weg. Maar als je het kabeltje wat in je computer zit eruit haalt, is jouw computer niet meer met het internet verbonden. Dat kabeltje van je computer naar je switch, of iets anders, is dus als een deel van het begin van het internet.
Maar als jouw computer uitvalt, is het internet nog niet uitgevallen. Het is net als een spinnenweb, want de rest van het spinnenweb is er nog.
Pas als de helft weg is van het internet, heb je een behoorlijk klein internet. Het zal dan alleen geen internet meer heten omdat het niet meer wereldwijd is. Of ze moeten de definitie van het woord aanpassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet je heel wat gaan doorsnijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik denk van niet.
WORLD WIDE WEB.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het internet is van oorsprong een militair netwerk uit de jaren '60 wat middels IP-adressen er voor zorgt draagt dat data via verschillende kanalen (webstructuur) altijd moet aankomen. Tenzij er een wereld omvattende EMP-aanval komt zou het dus moeten blijven werken.