Zal privacy blijven bestaan?

Bestaat privacy eigenlijk nog wel met alle mogelijkheden van het internet en alles wat tegenwoordig geregistreerd wordt hetzij bewust of onbewust. Zal privacy blijven bestaan met bijvoorbeeld innovaties als Google Wave (and so on)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ha, die Dccdegruiter;

Met het voortschrijden van de technologie en de toegankelijkheid ervan lijken de mensen zichzelf steeds schaamtelozer aan de wereld te etaleren. Dat hoeft niet te betekenen dat privacy als zodanig zal verdwijnen, maar de interpretatie van hoe we ermee omgaan zou per persoon wel eens heel erg kunnen gaan verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Big brother will watching you!

Privacy zal steeds zeldzamer worden, alles wat we doen, waar we zijn en met wie is steeds beter te volgen... Helaas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft nog nooit bestaan, nog nooit, dus wat kan blijven bestaan wat nog nooit bestaan heeft is mij een raadsel... En privacy op het net al helemaal niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De privacy is al lang weg..
Een beetje slim mens zoekt zo iedereen op..
Als ik op mijn echte naam zoek kom je van alles tegen;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger was er nog privacy toen nog niets digitaal werd gedaan. En lag het in een kast op kantoor.

Invoering van sofinummer was volgens mij het begin dat je ineens gegevens van je gekoppeld werden.

Waar is er nu nog privacy. Camera's voor snelheidscontroles, winkels, pretparken, banken, pinautomaten, luchthaven.

De enige privacy die wij niet geven is je pincode en voor de rest zijn we zelf al vrij om je overal aan te melden voor pasjes, hyves, computersites, meedoen met wedstrijden op internet.

Dus in deze vorm blijft er geen pricacy bestaan. Maar de meeste gevallen hebben wij tenslotte nog altijd zelf in de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T zal voorlopig steeds verder afbrokkelen. De straffen bij creditcard-fraude zijn te laag, laat staan de controle op zulke fraude.
Maar acties die je op internet pleegt, zoals jezelf her en der op facebook enzo zetten: tja, dat heb je toch echt zelf in de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De privacy gevoelige informatie die we op enige manier zelf op internet prijsgeven is te beschouwen als 'verlies van privacy'. Want wat er eenmaal op internet staat, blijft er altijd staan, op de plek waar jij het hebt neergezet en/of bij anderen die dit hebben bekeken en gedownload. Oftewel: wat er op facebook, hyves, linkedln etc staat, is je eigen keuze om openbaar te laten zijn.

De informatie die we niet vrijwillig afgeven (beelden van een bewakingscamera of andere willekeurig verzamelde informatie waar we in voorkomen) is wel degelijk een probleem van aantasting van de privacy. Vaak kunnen anderen je niet eens herkennen op de beelden (behalve als je een celebrity bent en staat te zoenen in een parkeergarage) maar dat is niet het criterium. Ook is de onzorgvuldigheid van gegevensbeheerders een probleem: we hebben al vaak gelezen dat hele bestanden abusievelijk publiekelijk toegankelijk waren, en dat is uitermate kwalijk.

Oftewel: je moet geluk hebben en je moet oppassen om je privacy te kunnen bewaren... nergens komen waar camera's staan, nooit geld lenen, geen hyves pagina aanmaken, geen aankopen doen via internet, geen websites bezoeken waar je moet inloggen, geen vaste internetverbinding hebben maar alleen met wisselende ip adressen werken, enzovoort.
Zodra je daarvan afwijkt, is het min of meer gedaan met je privacy.
itsme
14 jaar geleden
Ach, wat is privacy ? Voor wat betreft de gegevens die overheden over ons verzamelen, zijn die voornamelijk administratief en noodzakelijk om allerlei gegevens inderdaad aan elkaar te koppelen. Met privacy heeft dat in de regel niet zo veel te maken.

Anders wordt het op het moment dat er in je persoonlijke levenssfeer wordt gecontroleerd en geobserveerd. En die privacy bestaat gelukkig nog steeds, al zorgt het toegenomen waardenfascisme er wel voor dat steeds meer facetten van het dagelijks leven op de één of andere manier in de picture moeten worden gebracht. Ik sluit dan ook niet uit dat dat in de toekomst inderdaad Big Brother-achtiger gaat worden ; zoals je in Amerika je baan kunt kwijtraken als je in je vrije tijd een sigaret rookt. Of niet meer geaccepteerd worden voor een aantrekkelijke verzekering omdat er meerdere familieleden zijn overleden aan een erfelijke aandoening.

Wat je achter de gordijnen doet zullen we grotendeels nog zelf mogen bepalen, maar in de openbare ruimte is dat altijd al minder geweest, niet zozeer door overheidscontrole alswel omdat mensen elkaar ook altijd een beetje in de gaten houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee
Niet meer.!
Er zijn op dit moment genoeg trucjes om aan de privacy gegevens van iemand te komen.
Ze kunnen zelfs een bedrag van de rekening van Bush op de rekening van Laden storten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee in deze tijd niet.