is een filmpje tonen op youtube wat al op youtube staat ook verboden?

Ik had een filmpje gemaakt via een screen opnamen van een andere youtube filmpje... echter heeft dat filmpje copy rechten... Maar ik vroeg mij af dat als je een screen opnamen neemt van een filmpje wat al op youtube staat en deze vervolgens mixed in een eigen filmpje... is dat dan ook copyrights schenden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Meestal wel. Tenzij je toestemming heb van de orginele videomaker. Als je zonder toestemming dit doet en diegene komt erachter kan hij/zij je video flaggen als copyrightschending. En meestal wordt hij dan verwijderd. Maar dan heb je ook youtube partners. Wat de naam al duideliujk maakt dat zijn partners van youtube. En als er een nieuwe video wordt upgeload wordt er gecontrolleerd of de video geen inhoud bevat van 1 van de youtube partners. Zo wel wordt hij gelijk verwijderd. Ps: meerdere copyright schendingen kunnen een geblokkeerde account als gevolg hebben

Nee, helaas mag dat niet. Zie ook: http://www.websonic.nl/nieuws/video-youtube-copyright-school-23437 Toegevoegd na 1 minuut: Zonder toestemming mag je dit meestal ook niet mixen, want het beeldmateriaal blijft van de eigenaar.

Dat hangt van de producent af, waar je toestemming zal moeten vragen. Als het een uitzending betreft die is gefinancieerd met publiek geld (Ned. 1, 2 en 3), dan ligt het eigendom m.i. van die uitzendingen bij het publiek en niet (alleen) bij de betreffende omroep, en zou ik me geen zorgen maken. Indien ze je dan al aanklagen en tot de hoogst mogelijke rechter doorgaat, denk ik niet dat ze je iets kunnen maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100