Hoe zit dat met het nieuwe beleid van Google?

Ik lees telkens dat ze je zoekgeschiedenis gaan opslaan, maar dat geldt toch, hoop ik, alleen voor mensen die inloggen? Als je niet inlogt en ook elke dag je geschiedenis wist, ben je dan te nog te volgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Cryofiel
12 jaar geleden
Je bent nog steeds prima te volgen aan de hand van je IP-adres. Dat slaan ze ook op... Tijd om over te stappen op ixquick.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, wel langzaam! Doen ze dat echt, je via je IP volgen?
Cryofiel
12 jaar geleden
Ze slaan in ieder geval je IP op. Wat ze er vervolgens mee doen weet ik niet - anders had ik een antwoord geschreven in plaats van een reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bewaren inderdaad alles waar je op zoekt, ook als je niet bent ingelogd. Op die manier kan Google gericht advertenties aan mensen geven. Wat hiermee het probleem is zie ik niet zo. Google wil ook geld verdienen, en gezien men niet wil betalen voor het gebruik van Google, moeten ze toch op een manier aan geld zien te komen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je Google sea view? Daar kan je onder de zee kijken.

Het beste antwoord

helaas je bent altijd te volgen door internet bedrijven tenzij je afscherm programma's gebruikt ;D.
(proxy servers , redirects , peerblock ect ect ect)
ze slaan je IP op zoeken daar je huis(adresgegevens) op en kunnen aan de hand waar jij op gegoogled hebt advertenties aanpassen op jouw ip adress (verkopen van jouw informatie)
de hele browser geschiedenis echter achterhalen ze NIET, (helaas geldt dat niet voor facebook die een schandaal achter de handt heeft dat hun cookies ALL je gegevens van je cookies halen en zo zowat alles van je weten qua websites 'hebben ze nog steeds niet verwijderd RIP onwetende facebook gebruikers')

terugkomend op jouw vraag:'Ik lees telkens dat ze je zoekgeschiedenis gaan opslaan'

dat deden ze daarvoor ook hiermee doelen ze niet op de complete geschiedenis van jouw browser(bijv mozilla ,internet explorer) maar op de zoekgeschiedenis van wat jij gegoogled(werkwoord?!) hebt.

je mag deze informatie die ze verzamelen opvragen (bijv www.pim.nl)en verzoeken dat ze deze verwijderen als je niet wilt dat ze dat doen. maar helemaal stoppen kan niet dan moet je andere zoekprogramma's gebruiken