Op de site Tweedehands kom ik advertenties tegen uit 2008! Vervallen de advertenties dan niet op die verkoopsite?

Toegevoegd na 3 minuten:
...Zelfs een gezien van begin 2007....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Ik kan me voorstellen dat je dat wat vreemd vindt, maar je kunt het in veel gevallen wel verklaren.

Dit staat op de site:
"Je advertentie blijft 4 maanden online als. Na 4 maanden krijg je een e-mail waarmee je je advertentie kunt verlengen. Wanneer je geen gebruik maakt van deze optie, wordt de advertentie verwijderd."

- Stel je hebt een ladenkastje te koop staan, het staat op zolder en staat niet in de weg. Een verkoper kan dan besluiten die advertentie gewoon te handhaven, ook 2 of 3 jaar na plaatsing.
Zo zag ik een aanbieding van een accordeon uit 2008, waar in oktober 2011 een bod op werd uitgebracht van 20 Euro. Het kan dus wel werken op deze manier. De verkoper heeft gewoon geen haast, en zit ook niet om geld verlegen.

- Er adverteren ook veel kleine webwinkeltjes. Zo zie je b.v. edelstenen te koop staan voor b.v. 5 Euro. Zo'n webwinkeltje heeft dan wel 100 advertenties staan, en vaak ook meedere advertenties voor één en dezelfde edelsteen. Hij heeft er dus tientallen van, en blijft gewoon adverteren, om aandacht te vragen voor zijn edelstenen. Hij hoopt gewoon zo nu en dan een edelsteen te verkopen, en hij heeft geen zin om steeds advertenties aan te passen. Dat is ook niet nodig, als de marktwaarde van die edelstenen niet wijzigt.

- Dat het toch nog wel een beetje wordt bijgehouden, en het geen kwestie is van slordigheid, kun je zien bij auto's. Bijna al die advertenties zijn niet ouder dan 1 jaar.