Ik wordt ineens verplicht om de nieuwe Messenger te installeren voordat ik mij kan aanmelden op mijn huidige?

Ik wilde zojuist MSN Messenger opstarten en kreeg aldoor de mededeling dat de nieuwe was gedownload en dat ik eerst deze moest installeren voordat ik door kon gaan. Hoe heeft dit kunnen gebeuren aangezien ik dit niet zelf bewust heb gedownload? Ik weet nog niet eens of ik die nieuwe mesenger wel wil hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Die messenger, die nieuw, die doet er meer dan 10 minuten over om zich te installeren en "hulp op afstand" doet het niet als je een andere versie hebt... Voor de vragen partij komt er te staan dat ik geweigerd heb en bij mij komt te staan dat ik een nieuwere versie nodig heb...
Vroeger de eerste versie, 4.7 die deed alles... Was een paar mb en installeerde in een wip... Het is zo ondoorzichtig dat programma, en als je een file overstuurt, ik heb glasvezel dus de snelheid kan oplopen tot 14 Megabyte per seconde up en doen... Maar over msn een bestand sturen doet hij met 130 kilobyte per seconde... Honderd keer langzamer dan mogelijk...

Ik vermoed dat de msn-gebruiker gewoon alles pikt en dan kunnen ze alles maken... Ze proberen gewoon alles, pik je dat allemaal dat is de vraag, maar wat moet je? Overstappen is ook al zoiets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dan ook mijn reden waarom ik hem zelf nog zeker niet gedownload had hoewel ik het pop-up'je ervoor al wel weken omhoog zie gaan wanneer ik mij aanmeldt. Maar nu wil ik dus op MSN en ik wil die nieuwe niet hebben, terwijl ik niet eerder eerder kan dan wanneer ik hem installeer, dus help! :-/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herinstalleer die versie je je al hebt, is dat geen oplossing?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel maar dan moet ik de set-up nog hebben en die heb ik niet meer. Maar misschien dat ik hem nog ergens kan downloaden dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.mastaline.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, maar hoe kan ik te weten komen welke versie ik nu heb? Ik dacht 7. Mijn Msn geeft aan: Versie 2009 (Build 14.0.8064.206). Maar zie alleen maar 7.5 en hoger staan. Maar de nieuwste was 8 toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9 is de nieuwste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
live messenger is de nieuwste, het is geen msn messenger meer officieel. Ik raad overigens apatch aan ipv mastaline, ik vind apatch gebruiksvriendelijker en het heeft geen nut om de oude versie nogmaals te installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bestandsoverdracht loopt via een server van microsoft. hierdoor is er geen rechtstreeks contact tussen 2 computers via de meest optimale verbinding, maar is er contact via een server die duizenden bestanden tegelijk verwerkt. hierdoor wordt alles wat trager :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben toch maar overstag gegaan voor de nieuwe. Met tegenzin weliswaar, maar tot nu toe ondervindt ik -toegegeven- nog weinig problemen ervan. Desalniettemin: +10

Andere antwoorden (3)

Er komen meerdere vragen mbt msn/live messenger, wellicht heb je iets aan deze links, voor zover ik zie beantwoorden deze al je vragen:

http://www.goeievraag.nl/vraag/nieuwste-msn.23309

http://www.goeievraag.nl/vraag/msn-zegt-versie-
downloaden.29254

http://www.goeievraag.nl/vraag/alternatief-windows-live-messenger.29424

p.s. Msn download zich zelf sinds vele versies terug. Er zijn ook eerder verplichte updates geweest, volgens mij o.a. van msn 6 naar 7
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vorige versie gaf de laatste tijd zoveel storingen en problemen, dat er voor gekozen is de nieuwe versie verplicht te moeten downen. Ik moet zeggen, ik kan ineens toch weer online, dus ik zeg doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder een expert te zijn: Windows kan (van wat ik van Vista heb gemerkt) via de Windows updater ook updates van andere Microsoft producten downloaden. Waarschijnlijk is je nieuwe MSN met die optie meegekomen.

En of je de nieuwe messenger nu wel of niet wil: je zal moeten als je hem wil blijven gebruiken. Ik ben er ook niet blij mee, de nieuwe messenger heeft heel snel conflicten met windows themas die niet door Microsoft zijn uitgebracht (ligt volgens Micro$uck$ absoluut niet aan hen ondanks dat vorige versies probleemloos werkten) maar het MSN netwerk accepteert alleen nog maar die nieuwste versie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MSN/live messenger zit niet in de windows updates, in principe zijn het office/.net/microsoft/defender en nog een aantal andere belangrijke programma's, maar daar hoort geen messenger tussen.
Verder is je antwoord wel een + waard ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist het al niet zeker. Ik heb welgeteld 5 minuten gekeken naar wat Windows aan Microsoft dingen automatisch download en ik kon zo vlug geen automatische download functie vinden in MSN (ik ben niet zo bijzonder blij met de nieuwe versie en ik gebruikte met opzet een oude). Vandaar dat 'zonder expert te zijn' en 'waarschijnlijk' deel in het antwoord. Deels een gok dus.. Maar dat had je denk ik al door.. Maar of de automatische download nu door winblows of MSN zelf gebeurd is minder belangrijk. Dat het gebeurd vind ik irritanter.
Weer wat geleerd.