Dichterbij vol bereik, maar slecht internet, verder weg minder bereik maar goed internet. Hoe kan dit?

Nadat ik een ACER (Aspire 7551, Windows 7 AMD Athion II X2P340) laptop had aangeschaft, had een kennis de verbinding met het internet ingesteld.

In het begin werkte dit perfect, maar toen de verbinding een dag buiten werking ging had ik de router gereset. (Router staat op zolder.)

Het vreemde gevolg was dat ik dus boven vol bereik heb, maar het internet verschrikkelijk langzaam is, tot het moment dat hij uiteindelijk uitvalt en na verloop van tijd een melding rechtsonder weergeeft dat er problemen zijn met het internet. Deze kan ik niet oplossen.

Ga ik naar de woonkamer beneden dan heb ik slechts 2 streepjes aan bereik, maar werkt hij wel als een zonnetje.

Wat is er hier aan de hand en wie kan me helpen?

Greetz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Het klinkt alsof je beneden via een andere router (die van de buren? of gewoon een tweede router in huis) met het internet verbonden bent en die boven geen goede verbinding met beneden heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je router staat, door het resetten, waarschijnlijk afgesteld op hetzelfde zendkanaal als een router in jouw omgeving, buren ofzo. Gevolg; die 2 signalen storen elkaar. Kies een zendkanaal voor jouw router die zover mogelijk verwijderd is als dat van de buren. Bijvoorbeeld buren kanaal 21 stel jouw router in op kanaal 6.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kanaal 21? Er zijn maar 11 (13) beschikbare kanalen... met een kanaalscheiding van 4, doe je er goed aan, minimaal 4 kanalen van de sterkste zenders in de buurt vandaan te blijven (dus kanaal 6/7 als de buren 11 hebben, of kanaal 1/2/3 als de buren kanaal 7 hebben).