Hoe kan het dat de website "Hotelkamerveilingen.nl" zulke goedkope kamers aanbied?

Op deze website kun je bieden op een hotelkamer. Startbod is €1 en de veiling sluit op een bepaald moment. De hoogtste bieder heeft recht op een kamer voor de geboden prijs. Maar dit is vaak beneden de normale kamerprijs. Hoe kan dit en waarom doet men dit?

Zijn er trouwens mensen die ervaringen hebben met deze website? Ik heb verder al op Goeievraag gelezen over andere website's maar kon mijn antwoord niet vinden!

Toegevoegd na 5 uur:
En even voor de mensen met reacties over het feit of je wel of geen televisie kijkt.... Prima als je hiernaar verwijst maar helaas heb ik zo'n druk bestaan dat ik geen tijd heb om avonden lang televisie te kijken! Dus als er mensen zijn die informatie via de televisie hebben gehoord, kunnen die dat dan ook bij hun reactie plaatsen i.p.v alleen een opmerking hierover te geven!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen kijken haast geen TV meer - de PC is de vervanger.

Het beste antwoord

Het is wel betrouwbaar, maar de datum is meestal 'op basis van beschikbaarheid'. Het kan dan erg lastig zijn om daadwerkelijk te boeken. Sommige kan je pas een paar dagen tevoren reserveren en dan zit het vaak al vol.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De website is wel betrouwbaar. Alleen is de beschikbaarheid vaak een probleem, als je eenmaal al betaald hebt voor het hotel. Je kunt voor extra geld wel een kamer krijgen, maar dat is niet de bedoeling van de veiling. Daarnaast wordt er uiteraard veel verdient aan de hapjes en drankjes die de gasten nemen in het hotel. Diner en ontbijt zijn vaak hoog geprijsd waardoor je toch nog veel kwijt bent voor de hotelkamer!

Andere antwoorden (2)

Als de kamer voor 25 euro weg gaat i.p.v. 50 euro, hebben ze ook nog wel winst hoor (t.o.v. een lege kamer). Waar die grens precies ligt, hangt er erg vanaf. Misschien kan 't al uit bij 5 euro ofzo. En daaronder zullen de kamers niet vaak weg gaan, neem ik aan. (Dan kan 't wel nog altijd een stukje reclame voor 't hotel zijn.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal ben je wel verpicht een veel te duur ontbijt af te nemen! Daar wordt dan weer grof aan verdient!