Wel internet verbinding geen internet hoe kan dit?

Ik ben een leek met computers en oom na maanden zoeken heb ik nog geen internet. het zit zo, dat ik op de vaste computer bekabeld internet wil hebben via het stroomnet.
Ik heb ook internet volgens de computer maar toch kan ik niet internetten of online gamen.
Ik heb alles al geprobeerd de modem en router resetten(heb zelfs beide nieuw gekocht omdat de andere het ook al niet deed). ik heb gepingd naar de modem ect en heb gewoon verbinding volgens de pc. ik heb automatisch een IP-adres toewijzen geprobeerd en ook zelf de instellingen veranderd heb de modem door een prof laten instellen. Heb caiway gebeld en die zeggen dat ik gewoon internet moet hebben en ga zo maar door(draadloos heb ik wel internet, dit valt uit als ik wil gamen) weet iemand nog iets wat zou kunnen werken? Er staat zoveel op het internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie en niets lijkt op specifiek mijn probleem dus sorry voor de zoveelste vraag ook excuses voor het getyp maar ik zit op een smartphone
groet en alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

hoi yogi ik heb zelf ook net internet en weet er ook niets van ,maar ik had hetzelfde en bij mij was het ik dacht aan de stekker te zien dat er maar 1 ingang in mijn pc zat waar die stekker op zou passen (zo een stekker met 2 van die dingetjes ernaast wat je nog aan moest draaien en hij bleef maar zeggen ALLEEN ANALOG of zoiets wat bleek dat helemaal onder een rand van die pc nog 2 ingangen zaten en 1 zag er uit als dezelfde waar ik hem eerst in had toen heb ik die geprobeerd en toen werkte alles, maar hij zat onder een randje en als je van boven naar beneden keek zag je het absoluut niet je zal hier ook natuurlijk niet veel aan hebben (aan dit antwoord) maar ik dacht ,wie niet waagt ...................etc
en altyd goed kijken of die 2 schroefdingen aan die stekker goed er in gedraaid zijn .
ik wens je veel suc6

Toegevoegd na 8 minuten:
maar toen je die modem door een prof had laten instellen of wat ze dan ook doen ,toen had je toch gelijk internet moeten hebben ,of zei die prof ik snap het niet ,ik liet die man niet weggaan zonder dat hij het deed ,maar als hij had gezegd het hoort nu te werken maar doet het niet ja dan zit je.
heb je een apple pc die werken anders met internet daar moet ook altyd iemand bijkomen die echt verstand heeft van Apple computers
nogmaals veel sucses

Toegevoegd na 11 minuten:
maar ik zeg eerlijk dat ik ook totaal geen verstand heb van internet, het was maar een idee sorry als je er niets aan heb

Toegevoegd na 37 minuten:
okay even goede vrienden dan suc6
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Sorry maar van dit verhaal kan ik geen internet maken zeg
capthavoc
12 jaar geleden
schroeven aandraaien en zo aan een netwerk kabel zit helemaal geen schroeven dus ja dat verdwaal je helemaal
als je wel draadloos internet hebt dan kan ik je misschien helpen met teamviewer ?
zie je pm
capthavoc
12 jaar geleden
Je meld dat je kunt pingen naar je modem....

Kun je ook pingen naar een web-adres (in command intikken ping www.goeievraag.nl), als er nu komt te staan dat de host onbekend is werkt je DNS (domain name server) niet, deze vertaald web adressen naar ip-adressen.

probeer te pingen naar 213.73.255.52, lukt dit wel, vul dan bij netwerk instellingen een extra dns server in, bijvoorbeeld 213.73.255.52 (deze is van ziggo).

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ligt het aan een fout in je browser. Ga naar je internet opties en reset alles daar naar uitgangs positie. Bij internet explorer doe je dit via het configuratiescherm en dan internetopties. Kies dan geavanceerd en kies dan opnieuw instellen.

Succes, Dré