Installeren van wireless internet (Sitecom 300N) op iMac OS 10.4

Ik ben een volslagen analfabeet als het hardware en installeren e.d. gaat dus ik zoek een GEDETAILLEERDE stap-voor-stap-uitleg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De sitecom kan je in principe gewoon aansluiten op je modem dat werkt altijd wel
Let dan even op of je het ledje van de wireless WLAN aan ziet gaan dat houd in dat de wireless uitzend

Je mac heeft ook een draadloze ontvanger nodig heb je die ? usb stick o.i.d ??? of interne wireless lankaartje

zo ja dan is het in dit geval toch eerst handig om via een utp kabel verbinding te maken met de router
type in safari of firefox
192.168.1.1 dit is meestal de standaard

De laatste cijfers kunnen ook 0.1 zijn
anders kijk even in de handleiding

je krijgt dan het admin schermpje waar je gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen
staat ook in de handleiding
en dan kun je kijken naar de wireless settings en securety
en dan een protocol instellen wpa is meestal de beste
en kopieer dan de code door knippen en plakken
ga op de mac naar het draadloze gedeelte waarschijnlijk heb je daar een programmaatje op cd van gekregen
en stel daar hetzelfde protocol in en plak ww in
en trek daarna de draad los
en herstart de mac eventueel

moet lukken op die manier
capthavoc