Waar kun je een goed, gratis, emailadres openen?

Ik heb jaren een mail.com account gehad, maar wil hier vanaf, omdat ze me ziek maken met allerlei popups en pop unders en nog irritantere reclame.

Ik wil GEEN gebruik maken van gmail.com

Waar kan ik gratis een emailadres aanmaken dat veilig is, voldoende opslagruimte biedt, relatief spamvrij is en me niet gekmaakt met de meest irritante reclames?

Toegevoegd na 1 uur:
Toevoeging: ik wil een EXTRA emailadres, naast het adres van mijn provider.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen eigen internetprovider? Die geeft toch ook altijd minimaal één e-mail account?
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat is er mis met gmail?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gok ook reclame
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Gmail kan google je mail ook lezen en staat je email op amerikaanse servers. Als zij je als terroristische bedreiging zien kunnen ze zichzelf toegang verschaffen tot de servers en dus ook je mailbox.
capthavoc
12 jaar geleden
ja en,... ben je dan een terrorist ? zoiets gaat op voor alle providers
en zeker niet zonder probable cause dus waar maak je jedruk om
ik snap ook niet waarom iemand geen gmail wil gebruiken ?
het is beter een mail boxje van je provider die is erg beperkt en waarschijnlijk nog spamgevoeliger ook natuurlijk kan je wel spamfilter krijgen maar dat ksot je dan ook weer extra gmail en hotmail hebben uitstekende spamfilters
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Capthavoc: Ik heb anders absoluut geen problemen met mijn xs4all e-mail box.
1200 MB en absoluut een goede virus- en spamscanner.

Antwoorden (6)

Probeer hotmail / live
Zeer handig in gebruik en relatief weining reclame
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hotmail had ik eerder, maar ik werd toen doodziek van de hoeveelheid spammails.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm, daar heb ik geen last van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hotmail.com=hotmale.com
hotmail ? ;d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Domme vraag misschien, maar je hebt toch een emailadres van je provider ? Die is over het algemeen veilig ( anders wordt het sowieso tijd voor een andere provider), heeft normaal gesproken geen last van reclame en biedt voldoende opslagruimte; tenzij je alle mail op de server laat staan natuurlijk.

Toegevoegd na 4 uur:
Mischien moet je gewoon je eigen provider worden. Bij MijnDomein kost een domeinnaam met email faciliteiten €19,- euro per jaar. Ben je van al je problemen af en heb je ook nog de naam die je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Het e-mailadres van je provider heeft een groot nadeel. Als je van provider wisselt, ben je ook je e-mailadres kwijt. Een e-mailaccount dat losstaat van je internetprovider is wat dat betreft dus handiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima opmerking. Ik heb inderdaad zo een email, maar ik wil een alternatief adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste providers hebben een optie om voor een paar tientjes per jaar jou je emailadres te laten houden.
Tip: maak een tweede adres aan bij je provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt allemaal. Heb ik ook eerder gedaan. Maar voor dit specifieke doel zoek ik een GRATIS provider die niet gelinkt is met welke dienstverlener die ik al inhuur ook.
Hotmail.nl (of .com) of live.nl, yahoo, gmail vind ik prima.
De minste spam krijg ik op yahoo, maar op de andere kun je die gewoon markeren als spam en dan komen ze ook niet meer in je postvak terecht. Gmail heeft volgens mij de grootste opslagruimte (7 Gb).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
De opslagruimte van Yahoo en Live is onbeperkt, dus groter dan Gmail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GMail heeft in de praktijk ook onbeperkte opslag. Wanneer je in de buurt van de grens komt, hogen ze je automatisch op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha bedankt, dat wist ik niet van hotmail en yahoo.
De beste manier om geen spam te krijgen is door je email adres met niemand te delen. Ik heb zowel een tweede hotmail als gmail adres waarop nooit spam komt. Ik heb ook een adres bij mail.yahoo.co.uk wat ook nagenoeg spamloos is.
Op ieder adres kan je last van spam krijgen. De beste manier om dit te voorkomen is door:
1- Nooit meedoen aan maillijsten met grappige mailtjes. (mensen die dat soort dingen sturen moet je nooit je mailadres aan geven)
2- Je mailadres NOOIT aan bedrijven doorgeven. (ook niet wanneer je er iets koopt)
3- niet een vanzelfsprekende naam gebruiken. Spammers gebruiken bijvoorbeeld een random naam @whatever.com om naartoe te mailen. Als ze mazzel hebben krijg jij het ook.

Voor mensen die je niet 100% vertrouwd dat ze niet aan kettingbrieven meedoen moet je gewoon niet je mailadres aan verstrekken. Leuk idee als adres is om bijvoorbeeld je telefoonnummer als emailadres te gebruiken met een letter combinatie.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.yahoo.com gebruik ik al jaren met genoegen