Hallo, weet iemand hoe ik vanuit Outlook een distributielijst kan doormailen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Dat kan als volgt:

Stap 1. Open een nieuw bericht
Stap 2. Klik op het hoofdvak (waar je normaal de tekst van je bericht typt)

Voordat je stap 3 uitvoert moet je even kijken of je Word gebruikt als email editor. Dit kun je zien door eerst naar je inbox te gaan en dan in de menubalk bovenin te kiezen voor "Extra" => "Opties..." => tabblad "E-mail indeling". Als er een vinkje staat bij "Microsoft Office Word gebruiken voor het bewerken van email berichten" volg je hieronder stap 3a, als er geen vinkje staat volg je stap 3b.

Stap 3a - Als je Word gebruikt als email editor
- Ga naar "Contacten"
- Zoek de distributielijst op in de lijst met je contacten
- Versleep de distributielijst naar je nieuw aangemaakte bericht (hij komt als bijlage in de mail te hangen)

Stap 3b - Als je Microsoft Outlook gebruikt als email editor
- Ga naar het menu "Invoegen" bovenin de menubalk
- Kies voor "Bestand..."
- Zoek de folder waar de distributielijsten in staan, dit is meestal in de contacten folder

Stap 4. Verstuur je bericht

Let op: Als je een distributielijst wil versturen waarin mensen uit de "Algemene adreslijst" zijn opgenomen dan moet de ontvanger ook dezelfde "Algemene adreslijst" in Outlook kunnen gebruiken (dat kan als je bijvoorbeeld in het zelfde bedrijf werkt).

Toegevoegd na 55 seconden:
Engelese bron: http://office.microsoft.com/en-us/outlook-help/send-a-distribution-list-HP005274546.aspx