Ik kan één specifieke site niet bereiken, hoe los ik dit op? (beschrijving...)

Ik kan sinds gisteren www.minecraftforum.net niet meer bereiken, en ik eerder lukte dat wel. Ik weet dat de site online is, want het lukt wel om de site te bereiken met hotspotshield/een proxy. Proxy is wel een tijdelijke oplossing, maar niet altijd even handig om te gebruiken.

Wat ik verder al heb geprobeerd:
- Chrome opnieuw installeren
- Andere browser gebruiken; FireFox en IE deden het allebei niet
- Ping minecraftforum, geeft alleen: Time-out bij opdracht.
- Tracert minecraftforum.net , 1e 7 dingen geven wel antwoord(?) maar daarna is het weer Time-out bij opdracht.
- Alle extensies uitgezet, ook zonder resultaat.
- Ccleaner zijn werk laten doen leverde ook niks op.
- Router herstarten, ook zonder resultaat.

Heeft iemand een oplossing?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik kan trouwens minecraftwiki.net ook niet bereiken.

Het lijkt me ook sterk dat ik een ban heb op die sites, nooit iets verkeerd gedaan, en kan met proxy alles nog gewoon doen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Nu doet de site het opeens wel weer, raar maar waar...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd! Bij mij laden beide sites zonder enig probleem in 3 verschillende browsers. Ban heeft dr ook niks mee te maken, want dan kun je een site als het goed is nog wel bereiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dat is dus het rare, ik weet dat andere mensen het wel gewoon kunnen bereiken... Niemand in mijn netwerk kan de sites trouwens bereiken, dus ik denk dat het of aan het netwerk ligt, of aan upc?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan upc ligt het niet want ik kan er ook gewoon op komen.

Antwoorden (1)

Doe eens Uitvoeren. Dan CMD.
Dan krijg je een DOS-venster.
Tik daar in:
ipconfig /flushdns
Je krijgt dan een melding dat dit is uitgevoerd.
Ik ben benieuwd of dit helpt.
(Als je geen 'Uitvoeren' kan vinden, doe dan
)
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft niet geholpen helaas...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja in ieder geval bedankt voor je antwoord, heb verder niks speciaals gedaan en de site doet het opeens weer.