Wat zijn de gevaren van spookaanmeldingen op fora?

Ik ben moderator op een forum, en regelmatig hebben we 'nieuwe leden'. Dat zijn dan Russen, Chinezen of Roemenen of wat ook. Soms maken ze reclame voor een dubieuze website maar soms ook niet.
Waarom doen ze dit, en kan het gevaarlijk zijn voor een forum als je ze zou laten staan? Het is best veel werk om ze elke keer te verwijderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ze doen dit automatisch. Zeker een phpbb forum wordt HEEL VEEL gebruikt. Dus het maken van een bot die reclame post wordt de moeite waard.

Stel dat je met 2 uurtjes werk op 500.000 fora je reclame kunt neerzetten. Dan zien 40.000.000 mensen je reclame. Niet slecht toch? Als dan 1 procent naar je site gaat zijn dat nog 400.000 mensen. HEEL VEEL DUS.

Kun je ze laten staan? Ja op zich wel, alleen verrommeld je forum en wordt er uiteindelijk ook langzamer van. Dus je wilt dit indien mogelijk voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wellicht doen ze dit om e-mailadressen te achterhalen voor het spammen van leden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze proberen op die manier argeloze bezoekers naar hun sites te lokken om er evtl. veel geld aan te verdienen waarvan de bezoekers dan de dupe kunnen worden. vaak is het nl. pure oplichting!
Mijn zoon is beheerder van een site en die klaagt er ook al over dat dit steeds meer voorkomt. Hij begon hier ook als moderator en werd er toen ook al gek van.
Hij heeft nu alles wat uit dit soort landen komt in een soort spambox laten plaatsen. Alle mail die van hen binnenkomt, gaat direct daarheen en regelmatig vewijdert hij alles zonder het te openen gelijk weer. Hij heeft er wel voor gezorgd dat hij een waarschuwing op de site heeft gezet dat bezoekers die toch zo'n site willen bekijken, dit op eigen risico doen, mocht er één tussendoor glippen.
12 jaar geleden
Dit wordt inderdaad veelal automatisch gedaan door programma's die een bepaalde opdracht meekrijgen van de gebruikers. Veelal is dit om links te krijgen naar hun site, waardoor deze sites beter scoren in de zoekmachines. Dit wordt ook wel black hat seo genoemd. Google is continu bezig om haar algoritme te verbeteren en het gebruik van deze methodes te straffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je gebruik van een anti spam code?
En kan je niet gewoon zorgen dat alle berichten dan maar eerst gekeurd moeten worden?
Bronnen: