Hoe krijg ik de downloadsnelheid voor Usenet omhoog?

Ik heb een payserver van Eweka sinds vandaag en download via usenet met het programma sabnzb. Nu ben ik 5 uur aan het downloaden en is er pas 7GB binnen, dat is nog geen 400kb per seconde. Met de gratis downloadservice van XS4ALL download ik 4x zo snel, maar helaas is daar de bewaartijd maar 30 dagen tov eweka die tot 1200 dagen terug gaat.

Is er een instelling of iets anders waarmee ik de downloadsnelheid omhoog krijg?

12 jaar geleden
in: Internet
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als je 1 bestand nu met beide gaat downloaden. is de snelheid dan nog steeds anders?
en is er geen limiet. zelf had ik bij kpn (news.kpnplanet.nl) dat ik in 1 maand 2 terrabytes aan data had gedownload (5 MByte/s).
daarna werd ik voor 3 maanden op 600 KByte/s gezet.
is er bij eweka niet hetzelfde aan de hand, dat je gewoon over de fair use policy bent gegaan? (meestal 10 maal het gemiddelde).
paulus811
12 jaar geleden
dank voor het meedenken dejeroen. Via XS4ALL is het bestand niet meer binnen te halen, het is bijna een jaar oud en xs4all bewaart maar 30 dagen. En ik heb die payserver pas vanaf vandaag. En vanaf de eerste MB is de snelheid laag. Ik heb nu 12Gb binnen in 9 uur en dat lijkt me langzaam. Er staat nog 90GB te wachten op download, dus gaat nog wel even duren vrees ik.

Het beste antwoord

Heb je wel het snelste account, (tot 100 MBit) en ook 8 connects open staan?

Ik vind het niet zo vreemd, als ik je toelichting lees, en het kan helemaal niet aan je instellingen liggen, als je bij XS4ALL zo snel downloadt. Vergelijk de retentie (3 jaar tegen 1 maand) en je kunt dan zeggen dat het uit de lengte of uit de breedte moet komen.

Eweka zal populair zijn, door die enorme retentie, en dat betekent ook dat er veel mensen tegelijkertijd de spullen, die 2 of 3 jaar geleden zijn gepost, zitten te downloaden.
En dan krijg je te maken met een afgeknepen snelheid. Bij XS4ALL gaat het allemaal supersnel omdat er weinig op de servers staat.

Enige wat erop zit, is om contact op te nemen met Eweka, maar zoals je zelf op internet ook wel kunt lezen, is Eweka prima, maar de support zou heel wat beter kunnen.
Mijn conclusie is dat snel downloaden en zo'n lange retentie niet samen kunnen gaan, of de accounts zouden onbetaalbaar worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
dank voor je antwoord +. Ik heb een standaard account (50mb/sec voor 7,50 per 30 dagen) en 8 connecties ingevuld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Zou het kunnen zijn, dat je 2 keer zo snel downloadt, als je een account neemt van "tot 100 MBit"?
Als ik het allemaal goed heb begrepen, betaal je dan maar 2 Euro meer, en niet 2 keer zo veel................Je zou voor die 2 Euro het misschien best eens één maandje kunnen proberen? Lukt het niet, dan is de schade te overzien. :-)
paulus811
12 jaar geleden
Dat zou best kunnen mesher, goed idee vind ik het. Maar je kiest een account voor 30 dagen en vandaag is de 1e dag. Overstappen naar een sneller account gaat niet. Het gekke is dat als ik via xs4all een download doe van 100mb, ik dat in een paar seconden binnen heb. eweka heeft het over 100MB/s bij dit account, ik zit nog niet op 1/200 daarvan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervelend hoor, dat je net op dag 1 zit met een abo van 1 maand. Als ze nou een goeie helpdesk hadden, dan zou je kunnen voorstellen om 2 Euro bij te betalen, en dat ze je dan een sneller account te geven. Maar of dat lukt? Ik zou het wel proberen, en in ieder geval protesteren dat je dit een idioot lage snelheid vindt. Veel succes!

Andere antwoorden (1)

Een sneller abbo nemen ( 100 MB ) zoals wordt voorgesteld, heeft alleen zin als je ook een dergelijke snelheid hebt van je provider. Voor 100 MB heb je glasvezel nodig!
Het enige wat ik kan bedenken is dat er in SABnzbd een snelheidsbeperking staat ingesteld. Controleer dit in de instellingen van SABnzbd. Open de webpage in je browser. Klik bovenin op instellingen en selecteer het tabblad algemeen. Helemaal onderin staat een vakje waar een download beperking kan worden ingevuld. Zorg dat deze op nul ( geen beperking) staat.
De snelheid boosten kan door de artikel buffer grootte in te vullen, net onder de vorige genoemde instelling. Veel gebruikte waardes zijn 70M en 120M. Speel hier eens wat mee.
Onderstaande link geeft de SABnzbd wiki over "highspeed downloading"; weliswaar in het engels.

Suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. Je hebt in ieder geval het beste usenet-download programma gekozen :-)

En de link:
http://wiki.sabnzbd.org/highspeed-downloading
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Thanks javaansezware. Je zit met je tips over de instellingen in de goede richting, maar daar heb ik al van alles geprobeerd. Wat ik download is bijna een jaar oud, mijn sterke vermoeden is dat eweka dat op minder krachtige servers apart geparkeerd heeft en dat alleen de nieuwste content op de beloofde snelheid binnen te halen is. Dat sabnzb draait prima op mijn qnap nas, zonder dat ik er op de pc last van heb. Nog 60GB te gaan, dus ik wacht geduldig af. + natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thankx,