Wanneer (dag en tijdstip) kan ik het beste een online enquete versturen?

Ik wil graag een online enquete versturen, alleen wanneer heb je nou kans op de hoogste respons?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Het beste antwoord

Ik zou zeggen verstuur het op een moment zodat de mensen het in de ochtend ontvangen. 1 van de eerste dingen die mensen doen als ze op hun werk komen (kantoorbaan) is hun mail lezen, zowel prive als werk.
Op dat moment zijn ze nog niet echt bezig met werkzaamheden en hebben ze na mijn mening minder het gevoel dat ze het druk hebben.

Voor de doelgroep zonder kantoorbaan zou het beste tijdstip zijn in de avond, dan lezen de meeste hun prive mail naar mijn inzicht. Zij zullen het dan rustig op de bank invullen.

Voor de beste respons moet je zeker na ongeveer een weekje nog een remider sturen met de enquete/link naar de enquete. Degene die er de eerste keer geen tijd/zin in hadden zouden op een andere dag misschien wel kunnen reageren.

Nog een tip voor een enquete op consumenten niveau is het toekennen van een prijsje. Zoals een x aantal bioscoopbonnen ofzo. Dit maakt het aantrekkelijk om mee te doen, zeker voor consumenten.
Maar dat is natuurlijk afhankelijk van je onderzoekspopulatie en of het bedrijf (of jijzelf) bereid is deze uitgaven te doen.

Toegevoegd na 49 seconden:
remider = reminder