Waar kan ik het percentage 'knippen-plakkenwerk' in een werkstuk berekenen?

Dus dat je een bestand invoert, en dan berekent dat automatisch hoeveel je van internet hebt gekopieerd.

Leraren hebben deze gadget ook, maar voor leerlingen is het ook niet onhandig, want voor mijn profielwerkstuk mag er maar 5% letterlijk worden overgenomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter goed gejat dan slecht bedacht (en geschreven)?

Antwoorden (2)

Er zijn plagiaat-meter-programma's...

Maar als je het algoritme snapt, dan kun je simpelweg alles overnemen en vrijuit gaan... Zoek dat programma op en leer hoe dat te werk gaat en plagieer alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jelle, nee hoor, je knipt en plakt net zo lang dat het programma onder de 5% komt, is dat zo moeilijk... @knarfuz, als je niet zo slim bent om dat op het net te vinden, dan moet je maar gewoon blokken...
Het programma is grappig, maar ik denk dat je even moet nadenken bij wat er gezegd wordt: Er wordt niet gezegd: Je mag 5% copieren. Er wordt aangegeven dat het idee achter je werkstuk dat je zelf nadenkt, en je eigen mening / ideeen gebruikt. Als je dat doet, hoef je niet te kijken of je niet teveel copieerd.

Ga gewoon lekker het werkstuk maken & lever het in. Copieer niets. Citeren mag natuurlijk; Dan moet je gewoon in quotes aangeven wat er overgenomen is, en een bron erbij vermelden in een voetnote of literatuurlijst.

Copieren is niet zo erg zo lang er bronvermelding bij staat, en je niet doet alsof het van jezelf komt. De software -wat overigens geen gratis pakket is, maar wat een instituut op abbonements basis afneemt- is er om mensen eruit te pikken die proberen andermans werk als eigen werk af te doen.