Is het vragen naar gratis downloadsites voor muziek legaal en het vragen, of je een productkey kunt vind illegaal?

In de zoek functie naar gestelde vragen, staan tientallen vragen m.b.t. het gratis downloaden van muziek. Volgens BREIN en inmiddels een X-aantal gerechtelijke uitspraken is het downloaden van muziek via torrent programma's illegaal. Maar deze vragen worden met rust gelaten...

Op het moment dat ik een vraag stel over het achterhalen van een product-key van een game die volstrekt legaal bij de Dynabite te Roermond in november 2002 is gekocht. En waarvan het doosje de afgelopen 3 jaar in de schuur heeft gelegen. Word deze vraag verwijderd omdat het downloaden van games illegaal is...

Dus kan iemand mij uitleggen waarom het downloaden via een torrent-p2p programma wel legaal is, maar het al bijna 7 jaar volstrekt legaal in het bezit hebben van de game Command&Conquer illegaal is?

En wat is dan de correcte definitie tussen die 2?

Toegevoegd na 2 uur:
Deze vraag word om tactische redenen gesloten!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Moeilijk geval. Je hebt het spel eerlijk gekocht en bent de productkey kwijt. Wij hebben je key natuurlijk niet. Dus het enige dat we voor je kunnen doen, is je verwijzen naar illegale sites. En dat laatste vinden ze hier niet leuk.
Volgens mij kan de importeur je wel helpen als je een kopietje van je beschadigde doosje naar ze mailt.

Toegevoegd na 52 minuten:
Van de website van EA-games:

Lost dit het probleem niet op dan kun je contact opnemen met EA om een nieuwe registratiecode op te vragen.
Dit kan per fax:
+31 : (0)30 607 47 49
Of per e-mail:
nl-cs@ea.com
Bij het aanvragen van een nieuwe registratiecode dien je altijd de volgende gegevens bij te voegen:
- Voor en Achternaam
- Titel van het spel
- E-mail adres en/of telefoonnummer
- Scan van het originele boekje (achterkant)
Wij zullen u dan zo snel mogelijk voorzien van een werkend serienummer.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar dat antwoord zocht ik dus... Gewoon: "Vraag EAGames om je/een prioductkey!" bedenk ik me nu even...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: Aangezien het e-mailen betrekking heeft op het internet is de vraagstelling: "Kun je een product-key van een game op het internet ergens terug vinden?" Met als reden: "Je vraag bevat/verwijst naar illegale inhoud." voor een spel dat ik al bijna 7 jaar in bezit heb. Er maar weer eens uit opmaken dat de moderators weer eens lekker kortzichtig zijn... Complexer kon ik de eerste zin niet plaatsen;-)
vragen mag altijd. Dus "dat" is niet illegaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het downloaden van muziek en andere software is tot op heden "legaal"/wordt gedoogd. Het aanbieden ervan is echter wel illegaal, ook via Torrent, alleen is Torrent nog niet aangeklaagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat legaal en illegaal is is afhankelijk van de wet... De wet verandert steeds, dus wat vandag legaal is kan morgen illegaal zijn en andersom... Dus nheeft heeft niets te maken met warden en normen, maar naar de stand van de wet op dat moment...

Het is zo krom, omdat het wisselt... En het wisselt in zeer rap tempo... En de tendens is zo dat steeds minder mag... Strenger en strenger straffen en zwaardere straffen... Meer en meer regels...

Downloaden staat helemaal op de helling... Er is een wet, de hadopi wet, die wordt overal ingevoerd binnenkort... (zoek op aub wat dat is als je het niet weet, hadopi) Hier komt een omgekeerde bewijslast, jij moet aantonen dat het legaal is wat je download als er een aanklacht tegen je wordt ingediend... Alles is strafbaar als je niet weet of het legaal is... Zo wil men dat gaan doen...

GV wil alle instanties ter wille zijn, door nog strenger dan de wet te gaan optreden naar de leden toe... vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je doet voorkomen alsof het erg ingewikkeld is, maar in werkelijkheid is het reuze simpel. Downloaden is tot op de dag van vandaag legaal in NL. Klaar.