ik ben mijn netwerksleutel vergeten; hoe kan ik die terugvinden om wireless te internetten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (6)

Reset je router/modem... Dan bouw je dat opnieuw op...
Zo moet dat... en niet anders...

Toegevoegd na 2 minuten:
Of wilde je liever een lesje kraken en dan via de buren online?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn alternatieven.
De router kan je resetten door een minuscuul knopje achterop in te drukken, meestal. Soms heb je een pennetje nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nog wel de toegangscode van je router weet (meestal "admin" en geen password, of 1234 als password), dan kan je via een UTP kabel verbinding maken met je PC en je netwerksleutel opnieuw instellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je mazzel hebt en kpn dan staat het achter op je experia box.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mazzel èn KPN ? ;--)
Er zijn routers waarbij je de netwerk sleutel terug kunt vinden in de wireless instellingen op de router zelf.
Je dient hiervoor wel de gebruikersnaam en wachtwoord van je router te weten.
Vaak staat er onderop de router het ip adres en gebruikersnaam om in te loggen. Het standaard wachtwoord kun je dmv het merk en type makkelijk terug vinden via een zoekopdracht op het internet.

Als laatste optie kun je de router resetten door een rood knopje of verzonken knopje met een dun pennetje/paperclip indrukken. Dit dien je dan voor de zekerheid 10 seconden ingedrukt te houden. Tijdens deze reset zullen alle/de meeste gegevens verloren zijn en dien je de basis zoals een netwerksleutel, gebruikersnaam & wachtwoord opnieuw in te vullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt deze resetten op je router zelf (aan de buitenkant) of door je laptop met een netwerkdraad te koppelen aan de router en het vanuit 't menu te doen.

Draadloos gaat sowieso niet werken