Waarom moet je je overal op internet registeren?

Als ik iets wil opzoeken of iets wil vragen op een forum over een bepaald onderwerp, dan moet ik me altijd registeren.
Ik snap niet waarom dat moet. Irritant is het zeker!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Dit is voornamelijk dat er ook informatie voor jou kan worden bewaard.
Zoals bijvoorbeeld hier kan jij zelf zien welke vragen je hebt gesteld en welke anwoorden/reacties je hebt gegeven. Die kan jij dan weer eenvoudiger vinden. Bovendien wil je ook vaak een email krijgen als er een antwoord is (ook op een forum). Dus dat wordt door de site voor jouw bijgehouden. Maar dan moet jij wel een uniek inlog hebben zodat de site kan jou kan onderscheiden van anderen.

Bovendien wordt er op die wijze ook een vorm van beslotenheid gemaakt. En heb jij aangegeven ook de voorwaarden te hebben geaccepteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien kan dan niet iemand anders iets 'posten' op jouw naam. (Door dezelfde (gebruikers-)naam in te vullen (voor zover dit mogelijk is)
Ik heb overigens van een forum beheerder gehoord die als argument aanvoerde dat als iemand meer dan x 'posts' op zijn forum wilde lezen dan maar moest registreren, de bezoeker gebruikt immers ook zijn bandbreedte.

Toegevoegd na 12 minuten:
Je kan bovendien (alle berichten van) een gebruiker verwijderen indien het SPAM o.i.d. is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is omdat dan bijvoorbeeld niemand op jouw computer met jouwn bezit iets kan doen. Het is voor de beveiliging ze kunnen dan namelijk als je je niet houd aan de regels bannen van het ip adres. En het is gemakkelijker voor jezelf want misschien willen er meer mensen gebruik maken van datgene en je kunt het niet delen. Er zijn nog tallen redenen maar dit zijn er een paar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn meerdere redenen:

iemand die registreert moet de voorwaarden van de site accepteren, dusja dat is een goede.

iemand die zich registreert vult een, al zij het minieme, hoeveelheid contactinformatie in, naam/gebruikersnaam/email, deze kunnen weer gebruikt worden om je vol te spammen zodat je vaker de site bezoekt

bij registratie moet je vaak zon controle zin invullen, dit is om spam bots tegen te houden, zo had ik een forum wat 99% voor geregistreerde gebruikers was, en 1% kon iedereen ter wereld posten. die 1% zat zo vol met spambots dat mijn webhost mij met een "smoesje" heeft afgesloten.

ik ben het ermee eens dat registreren irritant is, helemaal met al die vage vragen en activatie mailtjes die er uren over doen, maar er zijn maar weinig mensen die betaald krijgen om sites te modereren, en registratie is dan ook in veel gevallen een middel om deze vrijwilligers te ontlasten.